Sunday, June 20, 2010

Psttt..I Tell U Hah...


I tell u what is in my h/beg haa...korank nak tahu sesangat kan pe yang ada dlm beg doraemon mak plak.  Haaa...meh sini mak nak selongkar jap.  Ya ampuuuuuuuuuuuuuun!!! Sila jangan kutuk mak ye..kang mak nangis kang..kang..kang...


Kita mulakan dengan isi luaran yang ala ala gitu. Rega? jangan tanya haku...mak dah lupooo. Cantik? Molek? Itu luaran semata2..Mari kita jengok plak ada ada dlm peyutnya yang mak gendong ari2 yang agak2 leh rebeh tangan menjinjitnya..

Cak...!!!Errr...skati mak le nak campak semua barang dalam nih.  Aterrrr...compatmentnya dah 1 je. Kaedahnya, campak mencampak ajelah! Tp, semuanya ada beg2nya yang tersendirilah yek


Ok...ini isi peyutnya yang dah dioperatekan. 
Meh le kira belek 1-1 yek..korang jgn pening plak tgk barang2 haku nih! Pssstt..pakcik aku tu pon  tatau apa isi peyut mak me'ah ni walaupun dia yang menjinjitnya kemana2..mulut mengomel2 berat but sumpah dia x tahu apa yang dia sendiri bwk..ni pas ni klu dier tau, tobat makan satay 3 cucuk, dier x mo pegangkan dah beg mak!! ngeh..ngeh..ngeh.

Ok...pe yang ada dlm beg me'ah ku ini??? jom kita skodeng..
- Ada kunci 2 set- kunci ketaku n kunci opis.
- Ada ubat2tan dikala emergancy
- de plak pencil case??? err...dimaafkan lah..mak kan budak sedang blajo!
- minyak wangi?? aku tatau apa motip dia ada dlm beg sbb aku bkn le pakai ari2- err..kot2 terjumpa  beckham ke, leh la mak pakai waktu emergancy tu kot!
- bil2 pon ada... kertas note fink tulis apa pon aku tatau..
yang lain2, aku terangkan kat bwh ni..

1- Ada 5 jenis beg yang ada dlm beg me'ah tu..dari kiri is my syling punya bks, 2 my h/p, ijo tu beg make up ( 1 beg lagik dlm keta ) n my kura2 fink ( camera )

Dalam beg ijo tu plak, ada bedak debu, bedak muka,3 btg lipstik n 1 eyeliner. Tp kan...sumpah mak x touch up klu make up mak dah ilang..x koserrr-agak2 ini pung backup klu2 terjumpa beckham kot!!!

Dalam beg kecik jerut ni plak, ada1,2,3,4 menatang nih!  Err..cam le manyak kentang kerja kan!! Gini.- ayat bela diri nih- yg kaler ijo tu utk d/load games je @ yg x berkaitan, yang light purple tu my bluetooth, yang purple tu plak utk my study a.k.a my assigment jerk n last 1 utk kerja2 opis aku je.

Errrrrrrrr...aku sendiri pon tatau nape manyak sangat getah n sepit rambut ada dlm beg aku!!!

Menjak 2 menjak terjebak dalam arena berblogging nih, x pasal2 aku terbawak sekali kabel kura2 fink aku nih!!!Mak x salah........salahkan dier yang nak dok dalam beg mak!!!

ok...dah abis dah gelak??? Dah abis dah skodeng beg mak?  So, pueh ati tgk geledah isi peyut meah ku itu?? Ni semua gara2 tgn mak yang rajin ngat g bw ke blog kengkawan lah nih! x pasal2 aku g melawat umah cik si kancil biru tu tu..x pasal2 gak mak kena jwp apa yang cik si kancil biru tu tanya ...

"Tell me, whats in your bag? I am tagging all of you who are reading this... "

Waaaaaaaaaaaaaaaaa...( mak hentak2 kaki nih tau...)

1 comment: