Friday, June 11, 2010

Ilang Anak Punya Case

Dah katanya perempuan kan...

Uiskkk...kita ni, sungguh membahagiakan la sangat2 klu dapat shopping kan. Waima sebijik epal pun, klu mampu membahagiakan kita...bessss woo. 
Err..bukan ke ada kajian mengatakan yang shopping tu leh melegakan tekanan, meredakan gundah gulana dan mengumbirakan hati-yang kluarkan duit, makan ati! Honestly, entah..Mak x tahu iye ke idok kajian tu but aku mmg suka shopping.

 
Namapun duduk kat kampung ceruk dunia ni kan..nak kemana2, dah memang sah2 le aku sekeluarga semua keluar sekali kan..Sbb, yang wajib ikutnya is si tukang pegang a.k.a tukang hanggkut barang2..hiks..kan mak maleh angkut2 barang2 nih! Mak pak aku pun pelik tenguk cara aku bila kluar beli barang ngan anak2 aku.  Berjam2 pun aku belek semua barang yang ada, masuk sini sana butik yang berkenan dimata aku, pakcik sorang ni redha je memvontoti aku-bukannya dia nak gembala anak2! Agaknya, bagi dia, bior ilang anak, jangan ilang bini kot..

 
Sampaikan ada 1 kisah, Kat KLCC. Punya la pakcik ni memvontoti aku nih yang rambang mata dalam butik yang giler punya sale, leh si meisya ilang?? Berlari kejar2 dengan abang2nya, tau2 ilang!!!! Toot dia menyorok bawah timbunan baju ke, dlm fitting room ke, bwh baju2 yang digantung tu ke..rupanya dah terkeluar dari butik tu then dia konpius nak masuk balik butik yang mana 1. Kan ke KLCC punya kedai butik berderet2..Kebetulan minah saleh mana yang jumpa kat laluan berjalan kaki tu, dihantarnya ke kaunter pertanyaan.  Tempoh kehilangannya dalam 20-30 minit gitu but, perasaan seorang mak pak ni bila anak ilang, dalam KLCC plak yang berjuta punya ramai orang time tu..Ya Allah....rasa x bernyawa time tu. Yang si pakcik ni, x tentu arah dah..ke kanan x kena, ke kira x tau nak hala kemana.  Aku ni gelabah monkey x tau la nak ckp mcmana..gigil lutut2 aku, tinggal semua barang, baju ke, sluo ke..x tau baling kemana dah! Tetiba aku teringat nak mintak tolong kaunter tu buat announcement. Sampai je kat kaunter, hahhhhhhhhh!!! Anak aku..........masa tu meisya mcm bdk yang blurrr gitu.  Aku x malu dah..dah mcm jejak kasih..merembes2 air mata aku!

Sungguh touching that time tau..bayangkan lah..ilang dah dekat 30 minit. Klu betul2 ada orang nak bwk lari anak aku, dah kluar dari KL agaknya!!!- Melampau la tu..agak2 la-KL kan jem! hik..  Dan, aku sangat berterima kasih dengan minah salleh tu yang hantar anak aku kat kaunter. Klu terjumpa oleh orang yang x baik, x tahu la apa nasib kami..dah le itu sorang  je anak dara yang aku ada ( buat masa ni leeer )..
Ni plak time2 cuti sekolah ni, mesti reramai bawak anak jenjalan kan..kemana pun pegi, jeling2 lah anak2 tu, jangan sampai jadi cam case aku- lbh teruk, case anak2 yang ilang terus..x jumpa2 dah!
Apapun, ai hv to say syukur kepada Allah and thanks a lots to manusia yang baik budi tersebut!

No comments:

Post a Comment