Sunday, June 13, 2010

Anak sapelah ni..

Pepagi hening ni, telinga aku terdengor kitten ni terngiau2.
Isk..isk..isk..Sakit tul telinga nak dengar kitten ni mengiau2 kat opis aku.
Siasat punya siasat, rupanya ada 3 ekor kitten ni kat dalam kotak tepi bilik ni!!!
Sape lah yang buang anak2 dia nih?? Sianyer depa nih.....walaupun aku x berapa suka kucing but sian la gak tgk2 kitten ni mengiau2..agaknya, lapo ke..sejuk ke..nak mak dia ke...

Dah la comeynya....Kalaulah anak2 aku tahu ni, sohih la aku kena adopt kitten2 ni plak.  Baru je 2-3 bulan lepas, si angah tu kesiankan 4 ekor kitten kat umah aku nun.  Dia tolong la ibu kucing  tu kemaskan tempat untuk ibu kucing n kitten tu berteduh.  Di paksanya aku beli makanan kucing bancuhkan susu untuk kitten tu 3 jam sekali! Huaaaaaaaaa..tp x pe..at least aku bangga gak anak aku kasihkan haiwan. Malangnya, klu dah duduk umah tinggi melangit ni, manalah leh bela kucing dalam umah! Jiran2 x bagi la kucing tu port kat tepi umah kami ni..so, aku past kat umah mak aku 4 ekor kitten tu. So, sekarang ni dah beso2 dah..

Sebelum aku adopt 4 ekor kucing tu, si angah pernah bawak balik sekor kitten kaler putih gebu dr tadika dia. Dah la comot n kotor siap pakej kutu.... tp si angah ni x geli langsung...dimandikan, bawak g klinik check kesihatan then kami pun bela la..tp susah tul nak ajar ek'ek dalam pasir yang kami sediakan.  Hanggin 1 badan la pakcik tu bila kitten tu bantainya melepas kat bawah katil bilik baju kami!!!! Susah giler nak cuci & bersihkan hasil peninggalan si kitten tu...hu..hu...memudahkan cara, aku post gak kat umah mak aku..!!
 Ye la..daripada aku buang si kitten tu merata2, better la aku p hantar kat umah mak aku.  Setidak2nya, kitten tu terjaga n anak2 pun still leh tgk kitten tu bila balik umah toknya..kannnn..

Seb bek si angah ni x tahu lagik kisah 3 kitten nih...shhhhh tau!!

Hapdate: Berita terkini..3 kitten nih semua dah ilang!!!!! x tau sape adopt dah..ke mati??

No comments:

Post a Comment