Monday, June 21, 2010

Pengaruh Tv - Pernah Dengar Ni?

Di suatu waktu. Perbualan aku dengan...

Me : Hi..anak2 ibu..dah makan?
Along: Dah..
Me: Berapa pinggan?
Along : 3 ( angkat jari 4 )
Me : Tu bukan 3, tu 4 la..
Along: 4pun, 4 la..
Me ...?

Dengan pakcik nan sorang nih plak..

Me: Helloo..
Pakcik : Yes..mem
Me: Sihat ari ni?
Pakcik : Sihat mem..
Me: Dah makan t.ari?
Pakcik : Dah mem..
Me: Apa kena dengan awak nih..lembik x de semangat je?? Agaknya, ada yang kurang ni..
Pakcik : Ye mem..
Me: Agaknya apa yang kurang ?
Pakcik : x de mem, mem.
Me : Hah???

Dengan si makcik kecik ni plak

Me: Nah..makan elok2 nasik nih
Meisya: Ye la..bu
2 minit kemudian...
Meisya : Eh bu..apa ini?? ni ayam ka...kayu ka??
Me:....?
Si angah baru naik pas main bola..berpeluh2 giler muka & badannya..menuju ke arah aku, pastu nak peluk aku! phelis laaaa...geli mak!

Me: G mandi dulu...geli..geli..
Angah: xpe..ibu x sayang kat angah.
Me: x lah..ibu soh angah g mandi dulu..nnt baru la peluk ibu
10 minit pas mandi
Angah : Haaa...sekarang angah dah mandi, dah tampal bedak manyak2, cantik dhark...?
Me :....? 10 minit je mandi...?
Angah : iye..x caya...tanya dier..( smbil tunjuk pd along yang tgh anguk2 )
Me: ???

Time nak g kerja pagi2

Anak2 : Ibu, ibu balik pkl berapa ari ni.
Me: X tahu lagik..kenapa?
Anak2 : Klu balik nanti, jangan lupa beli chewing gum ya
Me : Tengoklah nnt..apa kau ingat ibu nak ingatkan korang sahaja ke?

Akhirnya...
Me: Apalah nak jadi dengan orang dalam rumah ini!!!! Boleh gila dibuatnya...

Then aku tersedar....ekkk??? aku pun sama....???

No comments:

Post a Comment