Friday, June 4, 2010

Bacalah Sayangku

Lately ni, bukan main rajin lagi anak dara aku sorang ni belajar mengeja & membaca. Umonya 5 tahun yek so kena la gigih sket ajor dia membaca..Huruf dah kenal. Baca leh la sket..but banyak yang menyelewengnya..

Kalau aku yang mengajornya, terpekik terlolong la anak tekak aku. Ater...

Me : M+A = MA
Meisya : M + A = MI
Me : MI????

Ok..fine 1st time..sabooo..next..

Me : K+ I = KI
Meisya : K+ I = KA
Me: ............? Batting my eyes!!

X ker aku hanggin??? Masa ni, betul2 dia bukak mata tengok abjad masa nih..haa..tahu ko ye!

Aku nak makan kat meja makan jap..wonder kenapa senyap je. Alih2, ini rhomannya??? Pada mulanya tadik bukan ke main baek lagi duduk molek2 membaca tadik kan...Cuma pose dia tgh lepak sambil mengeja atas perut bapaknya je aku x sempat nak snap! Atas perut bapaknya pun leh jadi meja tempat boh buku ke...?? Iskkkk...

Baca, bacalah jugak..Tenggiling kunen ko tu pehal ada kat situ?? Agak2 korang, dia tgh baca buku ke tengah mengidu tenggiling kunen dia..?

No comments:

Post a Comment