Wednesday, June 16, 2010

Dunia Makin Teruk-Awasi Anak kita!

Dunia makin teruk agaknya!!!
Pic yang bakal aku tunjukkan nanti, bakal membuatkan ati kita sbg mak pak ni terstop kejap. Sbb..........?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1st time tgk, aku ingatkan anak2 ni bergurau2 bewak smpi terbaring dekat tayar lori yang sedang bergerak nyari excident!

Tgk betul2 lagik...

Ya Allah!!!!!!
Apa kerja yang korang tgh buat ni hah????

Anak2 yang x tahu apa, ataupun mereka sedang berekperimentasi dengan apa yang mereka pernah tgk??

Cam 1 case aku, meisya pernah mengadu dia kena kiss dengan 1 boy kat tadika dia dulu.  Aku ajar meisya supaya say 'NO' then aku p jumpa teachernya, complaint. X mo jadik kat anak orang lain plak. Mula2 mmg la kiss2 then klu x dilarang, manalah tahu makin teruk nnt...Nauzubillah!! Ye..mungkin budak tu x tahu apa yang dia buat but kita yg tua ni la kena bagitahu benda tu betul atau salah.  Klu x di ajar, dilarang, x diperbetulkan, akhirnya anak kita x diawasilah.  Seb bek gak meisya pandai mengadu..klu diam je???  Dah la diam, then suker plak orang kiss dia cam gitu???Eik..rosak!

Berhati2lah..tgk2kan anak2 kita pada setiap masa. Aku sendiri pernah menyaksikan aksi2 yg lbh kurang cam gini kat kampung aku secara live masa aku tgh merempit nak blk umah ari tu.  Serius..aku sendiri tergamam!!! Patut ke aku break pacak motor aku n sergah bdk2 tu? Nak bagitahu mcmana dengan mak paknya? Eiii..malunya aku!!!!

Pada aku la- ni mungkin sbb aku ni org kampung- aku x suka nak expose anak2 aku dengan aksi2 mesra depan anak2 ni.  Peluk2 ke, kiss ke, elakkan lah depan anak2.  Klu omputeh, no hal..but bg aku yang orang kampung ni, malu ada..x nak anak salah paham pun ya.  But, bila tgk tv yang ada adegan yang cam gitu, melompat anak2 aku tutup mata..tersiput2 senyum malu..then aku kena la terangkan la pd anak2 aku tu yang kiss n peluk2 mcm dlm tv tu, bila orang dah kawin je.

P/S: Warning pada sesiapapun, JANGAN NAK SENTUH2 ANAK AKU!
AKU FIRE KANG...

1 comment:

  1. salam..betul tu..org skrg ni tunjuk sangatlah di sayang depan orang ramai..menyampasss

    ReplyDelete