Tuesday, June 8, 2010

Cerewetkah aku?

Hi...I'm back..
Cukuplah melodrama senangdung hati 2-3 menjak nih. Kang, ada plak yang muntah ijo baca post2 aku nih..
Apa nak buat ari ni yek??
Apappun, mulakan ari ni dengan sebekas besou air kopi. Katanya kaffein addicted kan...
( Migrain la aku pas nih...)

Cerewetkah aku pasal makan nih...? Talking bout cerewet makanan, 2-3 ari lepas, dlm Oprah show, ada la 1 minah ni yang sanggggggggat cerewet ttg makanan! Abis semua kedai, restoran yang dia complaint klu makanan & minumannya x seperti yang dia nak. Klu dia x puas ati, dia jumpa manager terus..Fuyooooooooo
Orang Kelantan kata "Ganah mu tino...! "

K lah..klulah aku ni dikira cerewet sekalipun, aku rasa idok le aku nk sound2.  Abis2 berani pun, aku soh dia tmbh gula @ susu untuk minuman aku,ataupun, aku minta limau untuk makanan aku..x sedap gak, aku tinggalkan ajelah makanan tu, angkat punggung, makan kedai lain! he..he..tu je tahap yang paling ganas yang mampu aku wat.

Then, salah ke aku rasa bahagia, bila ada makcik kat 1 kedai tu,  buatkan khas untukku nasik grg ni? Kisahnya, aku kirim dengan anak hayam aku ni belikan bf-nasik grg la with sambal belacan. Then anak hayam aku ni call and said, ' kak, nasik grg x de la kak..ko nak makan apa?' so, aku kata x nak la bf.
Bila makcik kedai tu dengar je perbualan ni, she ask anak hayam aku tu, ' kak ............(nama aku le) ke nak?' Apa lagik...bersilat muay thai la makcik tu gorengkan nasik tu khas untuk aku...

Yeeeeeeeeeyyyy...!!!

Motipnya??? Sbb.. kebanyakkan kedai kat kawasan kampung aku nih, dah tahu apa yang aku nak, cara mcmana yang aku mahu. Cam nasik grg ni,..Jika ada sambal belacan, baru aku nak makan nasik ni.  Kekadang, bila aku sampai, nasik grg ada, sambal belacan abis, rela ati makcik tu tumbukkan sambal dan dan tu gak untuk aku. Pastu, nasik grg ni haaaaaaaarus dimakan bersama telur dadar. No..no..no...telur mata yek!

Kalau makan nasik kerabu plak, ni aku punya rules, mesti ada paru grg dulu, baru beli.  Pastu, sambal cili extra, budu extra, sambal tumis x mo.  Then asingkan. Telur masin 1/2 bj haa..

Nasik lemak plak, aku kureeeeeeng sket la..motip? Aku x suka nasik aku bergenang dengan minyak sambal tumis tu..

Eh...pehal aku citer bab nasik2, makanan2 nih hah...!!!

ok, berbalik pasal nasik grg tadik, bila ada orang yang tahu apa aku nak, apa aku x suka, bukankah ianya juga membahagiakan....?

2 comments:

  1. selera sungguh tengok nasi goreng tu.

    ReplyDelete
  2. selera? jemputlah makan..kali ni makcik tu kantoi sbb dia buat nasik grg guna nasik lemak! x bessss langsung...

    ReplyDelete