Wednesday, June 9, 2010

Bibik Yang Gelabah

Waaaaaaaa....mak aku kena g somewhere, then terpaksa la aku amik halfday leave semata2 nak jadik bibik kepada 2 orang anak sedara aku nih! Isk...mak dah le ilang segala skill jaga baby nih.  Leh ke aku jaga yek? Tp, x kan la nak hantar kat orang lain bagi jaga...?
x pe..x pe..i can do it!
Anak2 akupun, mula dari kecik anak la aku jaga kan...apa case kan? Tengah dia menangis merengek2, aku dah gelabah cipan x tau nak buat apa..check2 bekalan hayat, susu x de daaaa!! Melompat aku g kedai beli susu budak2 nih.  Alangkan ada susu pun ,selang sejam aku kena bangun...

Isk...meh kita mandi yek cinonet! Ko jangan nak meragam manyak2..mak long ko nih x paham apa bahasa ko.  Klu anak kita sendirik, senang...bunyik sket je, kita dah tau dia nak apa. Nak tido, lain bunyiknya..nak susu, mendayu2 sket.  Klu ek'ek, lain plak romannya. Ini, anak orang wooo

Si tembam ni plak nak turun main kat playground..kena pakaikan baju bagai.  Duduk dalam umah td, bukan main lagik ko melengging x berbaju.  Tahu plak ko nak turun main, nak pakai baju yek?

Time adik dia merengek tah nak apa2 ni lah dia naik nak minum la pulak..demand tu...x mo air masak! Demand kat aku nak air sirap tu.  Seb baik ko budak tembam...layaannnnn ajelah.
Isk....penat gak jaga anak orag ni.

No comments:

Post a Comment