Tuesday, June 15, 2010

Orang Baru..

Mempersembahkan....
( Drum beat phelisss....)

Orang baru dalam family ni.
Amanda Sofea.
Kerana Amanda Sofea ni la semua orang2 bandar diarahkan pulang ke kampung ari tu. ( aku & SIL aku semua ler )
hu..hu..hebat penangan kau nih si kecik!

Ibu baru yang menimbang 1st baby. 
Terkial2 nak siapkan babynya..
Tugas ai sbg mak longnya ni, tukang kacau si kechik ni bangun.  Dah la jaundis..asyik tido jer..so, kena kacau2 dia..bg dia bangun, nangis kan sket then kerap2 susukan dier. Baru le cepat baik dari jaundis tu!
Pastu..pastu kan, pagi2 tu, sblm matahari terik, ini ikut petua belah aku le, jemurkan sket baby ni. Bior dier dapat vitamin D.  Dengan aku2 sekali kena buli dijemur. Ater..dah aku yang kena pegang baby ni smbil berjemur di bawah cahaya matahari!!!
Terfeeling plak cam mat salleh bila berjemur2 nih..

Akhirnya semua dah selamat. 
Aku jugak la yang kena prepare angpau raya tahun ni lebih dari biasa...
Xtra 3 orang tu tahun ni!!! 

Ni, nenek yang melangut penat jaga cucu baru.
Siang malam berjaga sbb baby baru tu nangis je memanjang!
Cucu tua tu plak, menyelit sama bila nak amik gambo neneknya tgh posing tu!
Apapun, slamat berjaga malam pd mak pak yang baru dapat baby ye..

No comments:

Post a Comment