Showing posts with label Gajet. Show all posts
Showing posts with label Gajet. Show all posts

Monday, December 27, 2010

SMARTPAD ANDROID TABLET YANG JADIKAN MAK TAK BERAPA SMART SEKEJAP!

Yup..sepertimana yang mak told you oledi, mak ada nampak sumting tang wat kaki mak gigil gigil tak leh menapak kan??

Korang agak agak, menatang apa yang boleh buat mak punya reaction jadi cenggitu..?? tenuk kah? tenggilingkah? Tetiba jadik kurang smart walaupun selama ni mak memang tak smart??

As you know la kawan kawan..mak ni bukan takat gila handbeg, handphone bagi..segala mak nenek mak gila termasuk la gila gajet. Apa je yang yang mak gila, memang tak leh la nak tahan tahan mak nih..Kali ni nampak plak gajet baru di depan bijik mata mak...smartpad android tablet by ZTE!!
Mak nak gebang banyak pun mak tak reti nok cuma, menda alah ni lebey kurang macam ipad. Tapi dia lebih smart la then me..miahahaha! 

Maunya tak smart, guna sebagai handphone pun leh, nak guna sebagai lappy tablet pun leh gak. Touchscreen too dengan solution 800x480.

Mungkin ke sebab mak ni gila gajet ataupun mak ni memang weng, try acu test 5-6 minit je, ati terus berkenan kat smartpad android tablet ni. Terus je setuju nak beli walaupun mak dapat hint dari kesatria baja hitam kat belakang tu nun...

'Jangan jadik gila. Laptop ada 2, pc umah lagi, notebook lagi, ni nak buat hape, tak payahhhh laaaaaa...!!

As ussual gak, 

Ade aku kesaaaaah?? Agagaga....

Ekkk eleh..banyak pekdah woo beli menda alah ni. Leh browse tenet dari mana mana wifi, nipis se ringan 403 gram je, ada camera 3 mega pixel back to back- untuk video call dan tangkap gambar,  opcos la leh chatting kan, bersaiz tablet , dan leh download manyak manyak games untuk anak anak too. 

Bateri pun leh tahan gak for hardcore use, leh tahan 1 ari sebab baterinya 3400 AH capasity. Then pakej ni ada plak free lagi broadband untuk 1 month dan dapat gak phone number untuk u mobile. Siap leh dapat discount till RM 400. Ko tak nak?? Tak tahannnnnnnn! Harga plak, tak mo arrh citer but bagi mak ni, okeh la..

Isi form dulu..

Autograp again..tau tau..mak memang femes tahap tapai kat sini! Hak tui. Sign resit pembelian daaa.

Hasilnyaaa...Betapa slim dah nipisnya ko yek smartpad?? Jeles mak..ringan je gitu. Idok ke menda alah ni mampu buat air liur mak meleleh tengok menda ni kat situ?? Mana yang nak tau lebih lanjut pasal smartpad ni, ni......... mak kasik tepek sket dia punya specification okeh??

Qualcomm MSM7227 (600Mhz)
7 inch Wide VGA TFT LCD (800 x 480 pixels)
512MB ROM & 512MB RAM
GSM (900/ 1800/1900Mhz), WCDMA 3.5G (900/2100Mhz), HSDPA 7.2Mbps
Wi-Fi (802.11 b/g/n), 3MP (rear camera), Bluetooth, GPS, FM radio, Compass, Accelerometer
2.1 Android Eclair

Tapi, beli menda alah smartpad ni, dia togel. Dia tak provide sekali dengan sarung dia. So, tak der baju la plak. Larik again sekampung reramai nih menapak naik ke tingkat 3-4 nun cari baju dia nih. Sayaaaaaaangggg koo..takut calar arr belakang dia kalo tak pakaikan baju. Screen dia 7 inci so memang kecik ajelah macam saiz buku nota je. Then mak pilih sarung tu yang leh berdirikan smartpad tu kalo kita nak guna atas meja. 

Cari punya carik fink kaler gak menjadi pilihan. Hahaha..motip?? Bior lakiku tak gamak nak pinjam menatang alah ni sebab kaler fink! Miahahaha..dia kan alah gatal gatal tangan kalo pegang menda menda yang berkaler fink! Jaki tul dia dengan kaler nih..dan * busuk longkang tul hatiku *

Aduh..duh..duh..kalo korang tanya mak ni kan, antara dslr tu menatang smartpad ni kan, harusssss ku katakan ku memilih smartpad ni. Sebab, mak gila gajet cenggini yang leh main main tenet nih. Dslr tu plak si along yang dah ngendeng ngendeng nak jadik hak milik dia. Woahaha..besau nau hajat anak anak mak!

Pas beli dsrl  dengan smartpad tu, mak ada appoinment plak dengan blogger lain.. janji pukul 8 kat berjaya times square. Nan adooooooo..Tunggu punya tunggu mak layan arr smartpad ni sekejap. Terkial kial nak explore menda alah ni hah! sambil sambil menunggu blogger fofular yang lain plak pas ni kan...

Kira kira, seharian turun KL ni, nak beli gajet mak dan jumpa blogger blogger ajelah! Kerjanya, pas shopping, jumpa blogger, pas jumpa blogger, makan, pas makan, shopping again..hahaha.

Orang lain berjingle jingle bell aritu, mak plak yangberjimba jimba dengan gajet baruuu. Memang kira kira, wiken aritu adalah hari ibu sedunia lah kau! Semua agenda, semua program hanya untuk mak! Siap dapat pakej massage tapak kaki tu..miahaha. Memang pampers myself tul..I lap u la bebeh!


Sunday, October 10, 2010

NOKIA E5 LA PULAK??





Nokia E5 pulak..

Sini sana Nuffnang bagi BE Nokia E5 kat blog kawan kawan. Nampak macam syantek gak tu. Mak tak leh ler menahan napsu kalau tengok handphone baru baru ni. Kali ni tergedik gedik plak si nokia E5 tu.


Tambah tambah lagi kalau Nokia yang keluarkan design baru. Ya Allahhhh..Ketar je lutut nak pi jengah belek belek kat Nokia punya kedai.

Kalau kawan - kawan selalu singgah dan rajin belek belek entry mak yang lama - lama, korang leh bayangkan mak ni tahap sewelnya macamana kan? Tambah tambah lagi tang entry kesetiaanku itu.


Gila shoping macam macam benda..kasut, baju, gajet. Isk..pendek kata macam macam benda leh buat mak jadik sewel jap. Seb bek, dalam islam laki kena ada 1 je. Kalo tak??? Miahaha....Opss!

Then, aritu..pas class kat university mak, tak tau nak wat apa. Saja je lah pi skodeng Nokia kedai Nokia tu. SUMPAH MKN SATAY 3 CUCUK..niat asal aritu mak just nak skodeng skodeng je. Ye la..tengok kat iklan yang tergedik2 tu, bukannya pueh ati. 

Pastu plak, baca spec nya pun bukan paham mana pun. Better la pi tanya face to face dengan jurujual tu. Apa yang bagus..apa yang kurang. Which 1 design yang sesuai dengan life kita..Buleh pegang, buleh picit, buleh tekan2 lagi. Ngee..

See..betapa kusyuknya mak tengah mengorat ngorat? Miahaha.. Niat nak tukar handphone dah bersemi 3-4 bulan lepas dah sebenarnya. Ater..pakai Nokia X3 tu tak mencapai kepuasan yang mak ndak..macamana pulak kan?? 

Pakcik tu pun dah paham kegilaan mak nan 1 nih. Janji, mak tak ganggu bajet lain, cukup. Dia berzikir tarbiah kat telinga mak punn...NON ADOO jalannya dengan mak nih yek. Hahaha..sowi la bang~sambil membling blingkan mata mak...

My prinsip, I have my own income kan.Why not mak beli sendiri. Daripada menanti dapat hadiah dari insan tersayang tu, hampeh berjanggut nak tunggu dibelikan nya... So, better la mak zass je ngan duit sendirik. 

Mak tak suka arr nak pekik pekik, merayu menggoda nak kan sesuatu. Kalau nak, mak akan saving sendirik, dapatkan sendirik. Laaaaaaaagik pueh ati! Memang begitulah my style. Nak apa, carik sendiri, beli sendiri..mak tak harapkan laki.

So, no point pakcik tu nak larang mak beli apa apa yang mak gila. Hahaha.. Kalo dia buntangkan  gak mato eh, mak pandang dengan penuh kemanjaan sambil mengungkap kata kata chenta... 'SADAP YOU OKEH'!

Hahaha..hampoooon! hampoooon..baik mak insap sekarang sebelum mak kena panah petir kang!

Kekasih jiwa yang terbekenan la pulak. Like usual lah gak..kaler putih tu memang tak leh larik dari bijik mata mak. Putih..putih..putih.. Eiii. Geram sungguh tengok dia menggoda2 mak dalam display tu. 

Reganya?? Buleh la..standard mak ni yang tukang cuci pinggan kerojenya..WIFI pun ada. 1st aims nak tengok handphone baru ni nak cari yang leh browser internet dengan laju dan mudah melalui handphone tanpa mengabihkan kreadit den. Ya..Bila dah dibelek belek sesungguh ati mak...

Akhirnya..Errk?? Si hitam berkilat negro ni yang ikut mak balik umah aritu! Dek kerana ikut kata jurujual tu lah..katanya kalo putih,senang nampak buruk @ comot sebab kotoran mudah lekat dan tak mudah ilang. Udahla mak ni cemekap nak mampuih. 

Waaaaalaupun tangan menghulur nak membayar, bijik mata tetap menjeling jeling si putih berseri itu. Sedey la gak..tak dapat kaler putih tu.

So..bila dah dapat Nokia E5 ni, mak lantingkan X3 tu kek pakcik dan that why la express music tu mak nak jual. Miahaha..

Dan sebenarnya, dari minggu lepas lagi mak dok blajar membiasakan diri untuk menggunakan handphone yang cenggini. Apa masa, mak try approved dan reply kan comment korang2 melalui Nokia E5 nih..Terkial kial sehhhhh!

Pastu, Laa ni pulak, tengah menuntut ilmu untuk blogwalking guna Nokia E5 tu. Amacam..okey tak nok? Cukup giler tak mak? Miahahahaha.....


P/s : Pada sesiapa nk berkenaan pada express music tu, sila sila la email mak yek.Huhuhu..









Monday, October 4, 2010

PENGGUNA TEGAR NOKIA..CUKUP SETIA TAK AKU?

Eh korang!! Korang suka beli sesuatu  tak..i means macam gilakan sesuatu. Like,beli gajet gajet ke, beli baju ke, beli magnet peti ice ke, snikers @ boot bola ke..Ada gak lelaki yang suka beli control car kan..? Macam le mak tatau kegilaan korang kan..ada yang suka beli h/phone tak? Berapa ramai pengguna handphone kat sini?? Berapa banyak plak handphone yang korang ada dalam 1 -1 masa?

Mak, antara barang yang mak gila beli adalah HANDPHONE! Tapi, mak beli handphone nokia yang murah murah ajelah..ikut standard henz begs ku aje.. Nak beli yang mahai mahai, mak ni kan semekin..Huk3x. BUt, selaku pengguna yang sangat setia dan tegar, yang penting, wajib nokia yek. 

Ini adalah koleksi handphone mak buat masa ni, Nak kata koleksi tu, tak la gak. Sebab kalo koleksi, yang disimpan2 kan? Tapi handphone ni, bukannya mak simpan kalo mak tak guna. Kadang2 mak trade in, tak pun, mak lantingkan kat anak2 mak. Ini semua adalah handphone mak buat masa ni. Semua handphone ni ada kesahnya yang tersendiri tentang kewujudannya dalam tangan mak. Nak tau...meh layan...



Honestly, mak dah tak ingat berapa versi handphone yang mak pakai selama ini. Yang pasti, mak adalah pengguna Nokia secara tegar. 

Dari mula handphone Nokia ni bertapak kat Malaysia, mak dah start guna!  Arround 11-12 tahun dulu, 1st edition nokia pun mak dah guna tau. Bentuknya macam telefon umah kita yang leh bawak kesini sana tu. Yang wareless tu..Gitu lah ghupa handphone nokia dulu tau..ada sesape yang guna tipon tu  waktu tu tak?

Pastu, baterinya macam bateri 3A tp ada 6bj. Tak de charges mcm sekarang ni yang leh nak cucuk cucuk kat vontot ni. Dulu, nak charge ada tempat letak charge bateri dia..siap ada bateri spare gitu. Siap leh tarik laaagi dia punya area tau..

Rega dia?? Mak dah lupooo..

Sebab mak memang pengguna nokia tegarlah mak tahu kualiti brand nih. Ada 1 masa tu, mak pakai yang 3310 dan 3315. Punyaaaa la hebat tipon tu, ku baling baling, ku hentak hentak ku berkecaikan dia, pas sambung bateri semua balik, still mainthainnn leh cakap kooo!! Kualiti barang masa tuuu...masa ni, ditatang macam baby. Takut terhempas, takut terkena air..kan? Silap silap aribulan, dulu punya barang, leh dicelup celup dalam air wat macam teh lipton!!! Miahahaha...
Saaampai la la nih! Punya la setia dan tegarnya mak dengan brand ni, dah berpuluh dah pesen handphone nokia yang mak dah guna. Yang ni, pesen twist. Korang henggat, orang je yang leh joget twist?? Model tahun bila, mak tatau. Handphone yang keberapa mak guna pun mak tatau! Miahahaha.. Mak beli yang ni sebab handphone mak yang baru je beli 2 bulan, kena cilok dek jiran. Ces bedebah sungguh budak tu tau..sambil lalu je dia cilok..Dah le mak berhabis RM 1K++ beli..masa tu, nokia kalau standard 1K tu kira mahal sangat2 le!

Dan, dalam banyak banyak handphone nokia yang mak pernah guna, haa..yang ni la! Walaupun dia besau gedabak, berat, tp dia punya software dia, semua memenuhi citarasa ku. Music dia pun besh gempak kalo dengar..Pastu plak leh twistkan dia amik pic belah depan leh, belah belakang pun jalannn..

Sayangnya, dek kerana 'hang', ku hempas, ku pulas pulas, screennya pecah!! Huaa..pastu, mak hantar ke nokia service repair, bijik mata mak ngorat plak yang lain..Walaupun dia dah selamat kembali ke tanganku tanpa cacat cela, mak nak gak beli yang lain..Yeeeha! Kan ada alasan yang kukuh tu nak beli yang baru??

Kerana kesetiaanku itu, dapat plak yang nih..siri apa?? Punnnn...mak tatau! Miahaha..sakit jiwa le korang baca entry kali ni sebab, kelemahan mak adalah bab mengingati nombor nombor nih kan? So, nombor nombor siri handphone ni semua, mak tak hengat! Yang mak tau, yang ni slide. Mak memang suka pakai yang slide slide nih..Jadik le handphone utama mak. Apa apa urusan rasmi, kawan kawan opis, semua pakai tipon yang ni je. Number celcom key.

Pastu, mak beli plak satu lagi handphone slide kaler biru, series ( nokia 5610 ) apa again wa pu che taw..untuk jadikan my second handphone. Guna nombor maxis. Hanya kawan kawan study je yang call number tu. Almost my study members guna maxis so, mak pun pakai maxis le..

Means, secara serentak sekarang ni, mak memang guna 2 number yek. Pada kawan kawan yang ada number phone mak, phelis jangan jual!!!! Ada yang dapat number maxis, ada yang dapat number celcom kan..? Tu semua depent pada number talian komunikasi yang korang guna lah..

Pastu gatal gatal kaki pi tengok nokia lagi, terbekenan plak kat yang ni. Nokia 5730 express music. Punnn tak tau siries apa! Nak check kat nokia website, tak ada masa den!! Yang ku tahu, Nokia Express Music. RM 1300 beli rasanya masa tu..mak pakai 2 ari je untuk talian maxis. Then, rasa susah nak pakai le, besau panjang sangat le, mak lantingkan menda alah ni kat pakcik tu..Untung laki mak dapat handphone baru kan..? Huuuuh..untung arr sbb dapat bini gila macam nih..!!! Kalo tak setia lagi dengan aku nih, tatau ler nak kata apa dah..Ngeee!

Udahnya, mak beli plak yang nih untuk guna maxis..Yang ni namanya X3. Mak tau le sebab terpampang kat atas tu siries dia kan?? Miahahaha...sebenarnya ikut ati nak beli X6, tapi tak mampu masa tu..Gila koo. RM 28++ rasanya masa baru baru kluar! Dapek yang ni pun, mak tersenyum lebau mak sampai ke telinga.

Akhirnya, kini, mak setia la dengan X3 tu dan1 lagi slide besi kat atas nun..Slide yang tepi tu dah bagi laki mak kan. Yang 1 lagik simpan wat kenang kenangan. Nak baling cicak kat dinding pun okeh! Huhuhu...Ada gak rasa ati nak tukar lagi..dah jemu pakai yang besi tu tapi, bila kujeling jeling, ku hint hint, ku bisik ke pekik...still tak dapat dapat, ku redha ajelah buat masa nih. So, cukup setia tak mak jadik pengguna nokia yang tegar??

P/s : Agak2 korang, kalo mak offer jual h/p slide tepi yang express music tu, ada yang nak beli tak??


Tuesday, July 27, 2010

GAJET BARU MAK

What sap bebeh? Jangan marah haa..mak ni, nak kata minah gajet, idok la jugak. Cuma, menjak 2 menjak mula berblog ni, mak kena pikirkan cara lain utk menyenangkan kerja mak & meringankan beban lappy mak gak. 

So, mak ader nih!!! Hard disk kaler fink yang kapasiti 500GB. Mengikut kata tuan garu mak yang handal dalam bab nih, hard disk yang sebesau nih mampu menyimpan manyak giler bhn2 untuk blog mak. So, mak x de nak pok pek manyak2..ikut je lah..kan x baik melawan chakap cikgu..?


Err..hanya tanya takat tu je yang mak tahu! Hak.hak.hak.. Waaalaupun mak blajar course IT sem nih, ko jangan tanya mak pasal2 IT nih.. Nak bandingkan store simpanan E,F, G pun mak x berapa nak gheti! Ni kan plak nak wat segala mak nenek header? Nak soh mak wat benner? Haaa..rentikanlah!!!

Bila time x de, mak langsung x de..Bila nak hard disk, sekali 2 mak rembat!  Bukan apa..1 untuk segala mak nenek utk blog mak. 1 lg untuk kerja2 lain..Pendrive pun mak asing2kan. Blajor punya pendrive lain, untuk kerja2 pejabat lain, untuk games semua tu plak, 1 lagik pendrive yg lain. 

Pasal lain2 pendrive lah, ada 1 ari tu, pas mak buat kerja assigment mak, mak save dlm pendrive. 2-3 ari pastu mak cari pendrive tu untuk print assgment. ILANG!!! Nak meraung2 mak cari pendrive tu x der. Date line utk summit assigment 2 ari lg! Biru kKundang muka mak time tu!! Abis 1 umah mak selongkar, semua org dlm umah mak jd suspek utama dalam memsabotaj mak..Nak buat baru, mana la sempat. 

Akhirnya, setelah mak berputus asa, mak nangis sob..sob..sob...sentap dlm bilik baju mak. Dok hitung kira sape lah yang nak sabotaj mak? Sape nak perdajalkan mak nih hah? Apa la dosa yang mak dah buat smpi nak kenakan mak smpi cenggini..Rasa mcm nak berenti blajo masa tu gak. Ater..x summit assgment, tarak guna la mak attent exam sekali pun. Mark utk assigment pun dah carry 40% tau. Tetiba, mak seluk poket sluar, rupanya mak simpan dlm poket pd last day mak siapkan assgment ari tu! Adess..x psl2 mak dpt dosa kering ari tu! Lalalala..


Thursday, June 10, 2010

My Water Moments


Adehhh...Ni, 3 orang budak nih, manyak suka mandi2. X kira kat mana, pool, laut, sungai, taman tema, hutan lipur, semua budak2 ni sapu! Klu leh, lombong paya pun nak diredahnya..woit!! no..no..no.. X caya??
Sila scrool ke bawah lagik...bukti akan tersingkap skjp lagi haaa

 
Aku as a PJJ- Pemantau Jarak Jauh & jurufoto yang x bertauliah ni, kerja amik pic korang ajelah yek? Apasal aku hanya jd PJJ? sbb, klu semua mandi2, then  basah lenjun, sape yang nak amik gambo kita plak..Untuk keselamatan, tu disediakan baywatch guard memantau korang secara jarak dekat untuk keselamatan korang.

Klu korang yang baca blog aku ni tgk swimming suit tu, korang jangan plak kata 1 tempat yang sama..sbb, itu ajelah swimming suit yang anak2 aku ada..! IHu..hu...sedey mak!
Ni time terlolong anak2 aku soh snap pic diorang. Klu korang dok statik cantik, ok..mak leh snap pic korang..klu x, ni le hasilnya..Blurr & x cantik langsung!!!

Dan harus jauh dari air gitu... 
Oiit! dah le korang tengah main air, libas2 kena mak korang yang tengah pegang camera ni, mcmana nak snap pic???
Dah la korang2 ni x reti nak pose dendiam bebaik..lari sini sana...adoiilah! 

Lainlah kalau mak korang ni ada camera cam DSC-TX5 ni ha....water proof lagik- ujan ribut ke, tempature proof- maknanya paneh berdesing pun, berdesup korang kehulu hilior ke, eleh...mak snap pic korang 10 photos in 1 second! Sonang baituu.
Dah katanya waterproof, leh la kita together2 main air sama kan..idok le mak korang ni memanjang jadik photographer je.  Pastu, kita pau pakcik tu g Pulau Perhentian ke..Pulau Sipadan ke, Pulau Pangkor ke..leh scuba scuba! Amik pic dalam air dengan ikan2 pun,bessss woo.
Fuiyoo terrer camera SONY ni dr kura2 fink aku yek?? Apa yang bes lagik, meh makcik googlekan..

10.2 mega pixel with 4x optical zoom tuu...musti le cantik cun melecun pic korang klu mak dapat camera SONY nih! Dengan muka2 ikan tu sekali mak snap. Screen dia pun besoo 3inc dengan touch screen??? Nakkkkkkkk...........

Kat tempat debu abuk pasir cam gini semua- dust proof katanya kan, senyum je mak snap pic korang semua! Dah la compact saiz...mak suker..suker..suker..
Lg 1, kekadang mak x cayakan anak2 mak pegang camera mak ni bukannya apa..takut jatuh je..kena plak jatuh dalam air! huaaa..tp klu dapat camera SONY ni, lenjan  anak2 aku kena jadik photographer mak pak korang plak..Ater..camera SONY ni x kisah pun jatuh dr ketinggian1.5 meter! Lasak tu...

 Walaupun bermacam2 kaler ada- dengan kaler black, Green, Red, silver n Fink, mata mak tetap tertacap kat kaler nan 1 tu! Cam x tatau mana 1 pilihan hati ku..Meleleh air liur mak tgk kaler red tu!!! Pehlissss lah...
Gilosss..gilosss..( nmpk 'plural' tu? Hiks.. )
I wish i can get 1.
Reganya..Rrm 1499.00 je..
Leh tengok kat website SONY gak dia punya specifications..
Mcmana mak nak dapatkan SONY ni yek...dengan pertolongan pembaca blog ni, dah tentu le mak leh dpt income dr NUFFNANG-terus g beli SONY nih! x pun, masuk contest pun ok gak..x pun, simpan saving sendrik, beli sendrik! Kalau idak pun,oleh kerana besdayku coming soooooon, mak masukkan CAMERA SONY ni dalam my wishes besday list - Red 1 hah!!
Err..ok ke gitew?

Sunday, May 16, 2010

Yeeeeeeeee...haaaa!! Yes! Yes! Yes!



Finally...ai dpt bf baru..yes!! yes!! yes!!
Ilang akai kot sbnrnya aku nih..niat asal nk p beli kettle jer. then bila sekali imbas, tertangkap bijik mata nih menatang kura2 kaler pink nih, terus laju je melakat kat display tuh!! Amacam...mengancam x??




Bg aku, tidaklah rugi klu aku invest kat kura2 pink nih pun..kan aku bnyk projek nk on pas nih..pic2 manik yg aku kerojerkan, musti la nak snap yg cun2 utk upload kat sini..tul x? kang, ramai plak yg bising2 "pic x cantik la".."juling mata tgk pic ko" la..

Hasilnya?? tu..td tu, pic2 sukaneka kat tgh padang tu td, dr kura2 pink nih la...kira ok la yek..??