Nokia E5 pulak..
Sini sana Nuffnang bagi BE Nokia E5 kat blog kawan kawan. Nampak macam syantek gak tu. Mak tak leh ler menahan napsu kalau tengok handphone baru baru ni. Kali ni tergedik gedik plak si nokia E5 tu.
Tambah tambah lagi kalau Nokia yang keluarkan design baru. Ya Allahhhh..Ketar je lutut nak pi jengah belek belek kat Nokia punya kedai.
Kalau kawan - kawan selalu singgah dan rajin belek belek entry mak yang lama - lama, korang leh bayangkan mak ni tahap sewelnya macamana kan? Tambah tambah lagi tang entry kesetiaanku itu.
Gila shoping macam macam benda..kasut, baju, gajet. Isk..pendek kata macam macam benda leh buat mak jadik sewel jap. Seb bek, dalam islam laki kena ada 1 je. Kalo tak??? Miahaha....Opss! Then, aritu..pas class kat university mak, tak tau nak wat apa. Saja je lah pi skodeng Nokia kedai Nokia tu. SUMPAH MKN SATAY 3 CUCUK..niat asal aritu mak just nak skodeng skodeng je. Ye la..tengok kat iklan yang tergedik2 tu, bukannya pueh ati.
Pastu plak, baca spec nya pun bukan paham mana pun. Better la pi tanya face to face dengan jurujual tu. Apa yang bagus..apa yang kurang. Which 1 design yang sesuai dengan life kita..Buleh pegang, buleh picit, buleh tekan2 lagi. Ngee..
See..betapa kusyuknya mak tengah mengorat ngorat? Miahaha.. Niat nak tukar handphone dah bersemi 3-4 bulan lepas dah sebenarnya. Ater..pakai Nokia X3 tu tak mencapai kepuasan yang mak ndak..macamana pulak kan??
Pakcik tu pun dah paham kegilaan mak nan 1 nih. Janji, mak tak ganggu bajet lain, cukup. Dia berzikir tarbiah kat telinga mak punn...NON ADOO jalannya dengan mak nih yek. Hahaha..sowi la bang~sambil membling blingkan mata mak...
My prinsip, I have my own income kan.Why not mak beli sendiri. Daripada menanti dapat hadiah dari insan tersayang tu, hampeh berjanggut nak tunggu dibelikan nya... So, better la mak zass je ngan duit sendirik.
Mak tak suka arr nak pekik pekik, merayu menggoda nak kan sesuatu. Kalau nak, mak akan saving sendirik, dapatkan sendirik. Laaaaaaaagik pueh ati! Memang begitulah my style. Nak apa, carik sendiri, beli sendiri..mak tak harapkan laki.
So, no point pakcik tu nak larang mak beli apa apa yang mak gila. Hahaha.. Kalo dia buntangkan gak mato eh, mak pandang dengan penuh kemanjaan sambil mengungkap kata kata chenta... 'SADAP YOU OKEH'!
Hahaha..hampoooon! hampoooon..baik mak insap sekarang sebelum mak kena panah petir kang!
Kekasih jiwa yang terbekenan la pulak. Like usual lah gak..kaler putih tu memang tak leh larik dari bijik mata mak. Putih..putih..putih.. Eiii. Geram sungguh tengok dia menggoda2 mak dalam display tu.
Reganya?? Buleh la..standard mak ni yang tukang cuci pinggan kerojenya..WIFI pun ada. 1st aims nak tengok handphone baru ni nak cari yang leh browser internet dengan laju dan mudah melalui handphone tanpa mengabihkan kreadit den. Ya..Bila dah dibelek belek sesungguh ati mak...
Akhirnya..Errk?? Si hitam berkilat negro ni yang ikut mak balik umah aritu! Dek kerana ikut kata jurujual tu lah..katanya kalo putih,senang nampak buruk @ comot sebab kotoran mudah lekat dan tak mudah ilang. Udahla mak ni cemekap nak mampuih.
Waaaaalaupun tangan menghulur nak membayar, bijik mata tetap menjeling jeling si putih berseri itu. Sedey la gak..tak dapat kaler putih tu.
So..bila dah dapat Nokia E5 ni, mak lantingkan X3 tu kek pakcik dan that why la express music tu mak nak jual. Miahaha..
Dan sebenarnya, dari minggu lepas lagi mak dok blajar membiasakan diri untuk menggunakan handphone yang cenggini. Apa masa, mak try approved dan reply kan comment korang2 melalui Nokia E5 nih..Terkial kial sehhhhh!
Pastu, Laa ni pulak, tengah menuntut ilmu untuk blogwalking guna Nokia E5 tu. Amacam..okey tak nok? Cukup giler tak mak? Miahahahaha.....
P/s : Pada sesiapa nk berkenaan pada express music tu, sila sila la email mak yek.Huhuhu..