Showing posts with label tablet. Show all posts
Showing posts with label tablet. Show all posts

Monday, December 27, 2010

SMARTPAD ANDROID TABLET YANG JADIKAN MAK TAK BERAPA SMART SEKEJAP!

Yup..sepertimana yang mak told you oledi, mak ada nampak sumting tang wat kaki mak gigil gigil tak leh menapak kan??

Korang agak agak, menatang apa yang boleh buat mak punya reaction jadi cenggitu..?? tenuk kah? tenggilingkah? Tetiba jadik kurang smart walaupun selama ni mak memang tak smart??

As you know la kawan kawan..mak ni bukan takat gila handbeg, handphone bagi..segala mak nenek mak gila termasuk la gila gajet. Apa je yang yang mak gila, memang tak leh la nak tahan tahan mak nih..Kali ni nampak plak gajet baru di depan bijik mata mak...smartpad android tablet by ZTE!!
Mak nak gebang banyak pun mak tak reti nok cuma, menda alah ni lebey kurang macam ipad. Tapi dia lebih smart la then me..miahahaha! 

Maunya tak smart, guna sebagai handphone pun leh, nak guna sebagai lappy tablet pun leh gak. Touchscreen too dengan solution 800x480.

Mungkin ke sebab mak ni gila gajet ataupun mak ni memang weng, try acu test 5-6 minit je, ati terus berkenan kat smartpad android tablet ni. Terus je setuju nak beli walaupun mak dapat hint dari kesatria baja hitam kat belakang tu nun...

'Jangan jadik gila. Laptop ada 2, pc umah lagi, notebook lagi, ni nak buat hape, tak payahhhh laaaaaa...!!

As ussual gak, 

Ade aku kesaaaaah?? Agagaga....

Ekkk eleh..banyak pekdah woo beli menda alah ni. Leh browse tenet dari mana mana wifi, nipis se ringan 403 gram je, ada camera 3 mega pixel back to back- untuk video call dan tangkap gambar,  opcos la leh chatting kan, bersaiz tablet , dan leh download manyak manyak games untuk anak anak too. 

Bateri pun leh tahan gak for hardcore use, leh tahan 1 ari sebab baterinya 3400 AH capasity. Then pakej ni ada plak free lagi broadband untuk 1 month dan dapat gak phone number untuk u mobile. Siap leh dapat discount till RM 400. Ko tak nak?? Tak tahannnnnnnn! Harga plak, tak mo arrh citer but bagi mak ni, okeh la..

Isi form dulu..

Autograp again..tau tau..mak memang femes tahap tapai kat sini! Hak tui. Sign resit pembelian daaa.

Hasilnyaaa...Betapa slim dah nipisnya ko yek smartpad?? Jeles mak..ringan je gitu. Idok ke menda alah ni mampu buat air liur mak meleleh tengok menda ni kat situ?? Mana yang nak tau lebih lanjut pasal smartpad ni, ni......... mak kasik tepek sket dia punya specification okeh??

Qualcomm MSM7227 (600Mhz)
7 inch Wide VGA TFT LCD (800 x 480 pixels)
512MB ROM & 512MB RAM
GSM (900/ 1800/1900Mhz), WCDMA 3.5G (900/2100Mhz), HSDPA 7.2Mbps
Wi-Fi (802.11 b/g/n), 3MP (rear camera), Bluetooth, GPS, FM radio, Compass, Accelerometer
2.1 Android Eclair

Tapi, beli menda alah smartpad ni, dia togel. Dia tak provide sekali dengan sarung dia. So, tak der baju la plak. Larik again sekampung reramai nih menapak naik ke tingkat 3-4 nun cari baju dia nih. Sayaaaaaaangggg koo..takut calar arr belakang dia kalo tak pakaikan baju. Screen dia 7 inci so memang kecik ajelah macam saiz buku nota je. Then mak pilih sarung tu yang leh berdirikan smartpad tu kalo kita nak guna atas meja. 

Cari punya carik fink kaler gak menjadi pilihan. Hahaha..motip?? Bior lakiku tak gamak nak pinjam menatang alah ni sebab kaler fink! Miahahaha..dia kan alah gatal gatal tangan kalo pegang menda menda yang berkaler fink! Jaki tul dia dengan kaler nih..dan * busuk longkang tul hatiku *

Aduh..duh..duh..kalo korang tanya mak ni kan, antara dslr tu menatang smartpad ni kan, harusssss ku katakan ku memilih smartpad ni. Sebab, mak gila gajet cenggini yang leh main main tenet nih. Dslr tu plak si along yang dah ngendeng ngendeng nak jadik hak milik dia. Woahaha..besau nau hajat anak anak mak!

Pas beli dsrl  dengan smartpad tu, mak ada appoinment plak dengan blogger lain.. janji pukul 8 kat berjaya times square. Nan adooooooo..Tunggu punya tunggu mak layan arr smartpad ni sekejap. Terkial kial nak explore menda alah ni hah! sambil sambil menunggu blogger fofular yang lain plak pas ni kan...

Kira kira, seharian turun KL ni, nak beli gajet mak dan jumpa blogger blogger ajelah! Kerjanya, pas shopping, jumpa blogger, pas jumpa blogger, makan, pas makan, shopping again..hahaha.

Orang lain berjingle jingle bell aritu, mak plak yangberjimba jimba dengan gajet baruuu. Memang kira kira, wiken aritu adalah hari ibu sedunia lah kau! Semua agenda, semua program hanya untuk mak! Siap dapat pakej massage tapak kaki tu..miahaha. Memang pampers myself tul..I lap u la bebeh!