Friday, December 3, 2010

KELUARAN TERBARU PROTON : TUAH, JEBAT, LEKIR DAN LEKIU, MANA PILIHAN HATI? ALIH ALIH EXORA & INSPIRA AJELAH..

Eh Korang...Mana korang nak pi cuti sekolah + cuti wiken arini hah?? Pada korang yang minat dengan keta, motor tu semua, leh la terjah PWTC tengok Kuala Lumpur International Motor Show 2010 tu kan. Yang jauh pun leh sampai punyalah sebab show tu start arini till 12 Disember. Mak kasik bakar bijik mata korang dulu yek dengan pic yang adoo nih! Muahahaha...


Lekiu yang superb

Jebat yang macam Inspira jer??

Huaaa..dah macam porche!

Yang ni cun! Macam keta BMW kan?

Mak pun rasa rasa nak pi usya keta keluaran Proton yang superb gempak nih. Bila dah baca kat sini, laaaaaaagik le meleleh air idung nak pi usya. Dah la semua keluaran proton tu menggunakan kaler putih idaman kalbu den! Huaaa...Tapi, dek kerana anak anak dah melompat melonjak tido malam tak berapa nak lena sebab nak pi tempat lain, kita dahulukan permintaan anak anak. Show tu, kalau ada kelapangan Insyaallah..


Apsal ko rajin terjah semua showroom tu mak??


Hiks..mak ada projek sket pasal keta keta ni. 


Adakah dapat edvertising job?? 


Wohahaha..mimpi la kau!


Tapi, sebelum pi usya show kat PWTC tu, kita pi tengok kat showroom yang ada ajelah..Nak tunggu proton tu keluarkan tuah, jebat lekir lekiu tu tak sure bila tahunnya nak produce kan..*dengar dengar tahun depan* Mari la kita pi keta keta yang ada dalam pasaran dulu.. 
Ater....aritu pi shoowroom nak tengok inspira, tapi bijik mata mak tak berkenan! dah bijik mata mak tak minat la nak tengok inspira, tu guane lak kan? moh le kita pi skodeng kereta lain lah! 

Haaaaa...Kita tengok Exora nak??Tuuuu..*panjang muncung mak* Bukan main syiok lagi 3 beradik ni buat exora ni macam kereta mak pak depa yang punya. Isk..isk..isk..

Posing sket! Eh..macam besau je exora ni dengan mak?

Tapi, buleh arr kot sebab mak dengan kereta tu idok le melangit mana. Dok?

Korang rasa macamana..better exora atau Inspira? Jangan la kata jebat, lekir, lekiur tu..mak memang leleh betul tengok keta tu. Huaa..tambah tambah lagi lekiur dengan tuah..Wallahhhhh!! Tapi, tu lah kan..rumous memang banyaka kata kluar tahun depan, but 2020 pun tahun depan gak..

Dah!! Dah..wekap Mahsuri..wekap! Jangan bermimpikan sesuatu yang tak pasti..lupakan jebat dan lekiu tuh. Kembali ke alam nyata, so, exora dan inspira tu, dari segi look, price, variasi colour, spec dan keselesaan, mana 1 yang korang vote?

Mak nih bukan apa nok..just nak tanya jeeeeeerr..

P/s: hisyyss...makin dekat la bau wang besau tu! Dah dekat dah ni..sape nak? Wacth out bebeh..


Thursday, December 2, 2010

CENGGINI KE PERANGAI KORANG KALAU DAPAT KASUT BARU??

Eceh..ceh..ceh..pakcik tengah try kasut baru tu! Leh plak try depan cermin sajak ke tak sajak pakai kasut kaler putih Dr Cardin tu. Akur perintah duli yang mulia nih, redha ajelah pakcik tu! Nak ingkar arahan mak tak berani la tu...Muahahaha* Gelak gangster jahat*

Mak cam biasa la kan, sekali imbas lalu je kat rak kasut yang bersusun di kedai kasut ni, haruuuuus yang kaler putih dulu disebat!
Kan mak ni memang suka kaler putih?? Hengat tak kasut raya anak anak kaler putih? Jadik, abis ler semua pilihan bijik mata mak musti kaler putih kan * laki mak tu je tak berapa nak putih..miahahaha*

Memang la kaler putih ni susah nak jaga TETAPI bila korang dah set ur mind you pakai kaler putih, secara automatik korang akan jaga diri, jaga barang yang korang pakai tu..tak caya?? Like me, contohnya mak pakai seluar putih, mak akan warning anak anak ler, plz behave ur self, jangan nak soh mak dukung dukung, make sure kaki korang tak kena kat seluar mak, bla..bla..bla..

Dan dan time tu gak along suda jatuh ati sama satu kasut daaaa. Ini pun satu gak budak nih..menurun perangai mak la rasanya! Asal je masuk kedai kasut, musti skodeng kasut yang agak agak syantek dimatanya. Pastu, mula la merengek rengek minta dipayungkan. Biasanya mak buat derk je..malas nak layan sangat!

But kali ni, alasan dia kukuh untuk mak payung kasut dia nan satu ni. Tahun depan dia akan jadik perfect so kasut tentulah kena kaler itam kan? Dan, kasut dia ni plak, plain aje. Rasa mak, idok la langgar disiplin sekolah. Alaaa..kalo ye, kita staplerkan mulut cikgu dia tu.beli ajelah yang lain! Abes citer kan..kasut ni, leh dia lenjan lagi sini sana...alasan dan akai musti panjang tuh!
Dah alang alang beli kasut pakcik tu, beli la sekali kasut si along ni. Takut takut nanti last minute beli, dah tak der saiz..itupun last pair untuk saiz dia. Untuk angah dan adik, tak der la plak kasut putih untuk sekolah kat dalam kedai ni. Nanti kita sopin kelengkapan sekolah la sekali nanti.

Untuk bersikap adil dengan semua pihak, supaya si kenit ratu sentap tu mulakan drama muncung dia, semua dapat la sandal croc sorang satu...adik musti ler kaler fink kan?

Tapi, yang paling tak menahan tu, cenggini ke perangai korang korang kalau dapat kasut baru??? Mai skodeng perangai anak anak mak...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V

Kasut ni, basuh ari ari setiap petang koooo..siap simpan dalam bilik tido

Along bawak tido kasut sekolah dia!

Di malam yang lain plak, 2 beradik ni tido peluk croc tu! Cehhhh..ini macam ka??? Adoiyaiiiii......

Semua dapat kasut baru, apa korang hengat mak ni baik sangat tak beli hape hape?? Silap besau la tu..bak kata laki den, tak namanya mahsuri kalo tak beli kasut, h/beg dan baju! Mak beli hapa?? Adolah..ada yang nak tau ker?

P/s Korang ada bau wang besar tak kat sini?? Bau hadiah ker..hiks..


Wednesday, December 1, 2010

MARI MENJENGAH SAHABAT BLOGGER JMR

Kotak iklan mak yang terakhir disewa oleh JMR. Siapa dia?? lawyerkah? penembak tepatkah? Ataupun seorang blogger hebat?


Sape yang tatau, mai mak bagitau nooo. Korang cari site yang ada tips fotografi? mencari tips untuk berblogging? Ataupun nak mencari pakej untuk wedding photoshoot? Ini la orang yang paling tepat untuk mengadu dan diroger...

Tengok..cantik kan gambar gambar hasil kerjanya? Korang leh jengah kat blognya yang sediakan gambar gambar yang sangat cantik dan berkualiti. Macam yang mak habaq awai awai tadik, JMR ni juga menyediakan wedding photoshoot pakej korang. Kalo berminat dengan hasil kerja tangannya, sila la berroger dengannya. Harga leh runding sama dia yek. Mak poche' tau..

Kalo korang aktif dalam event by NN, korang akan familiar dengan muka nerd si JMR ni tol tak? Sebab, tak susah korang nak jumpa JMR ni dalam mana mana event yang dianjurkan oleh pakcik yang berscandal dengan mak-nuffnang. Motip?? JMR ni dikira aktif dalam event yang dianjurkan oleh NN tu.. Memanjang dapat ticket free tengok movie!!

Kepala dan pengisian blognya yang sempoi pun besh gak layan tau. Paling mak tak tahan pecah ginjal gelakkan, entry tips untuk bapa tu. Gila wei...Rajin gak amik gambar makanan dan suka makan! no wonder arr dengan kepala yang sempoi dan teknik bergambar yang syantek, JMR ni leh menang saguhati contest Pizaa Hut aritu!

Tips fotografi pun JMR leh bagi pada korang pada korang korang yang tatau pasal teknik amik gambar yang syantek! Mak sendrik pun banyak pok pek tanyakan ini itu dengan JMR nih. Tak lokek ilmu, so tak segan la mak bertanya..hahahaha! Jadik, mari ramai ramai kita jengah dia....

P/s : Kalo lah ada jodoh kita dulu, di majlis berbuka puasa anjuran NN tu, kita dah bertentang mata, makan bersuap bersama tau tak?? Tapi akhirnya, ko tak pi, mak pun tak gi! Hehehehe...


PEMENANG TIKET PERCUMA KE PETROSAINS

Nak tau sape penerima tiket percuba petrosains semalam? Tak ramai yang drop komen makanya makin besau la peluang korang nak menang kan? Mak tak pilih kasih, serah bulat bulat tugasan memilih ni pada encik random, maka mak terus je dapat senarai penerima. Sonang kojo den!!

BUT...Ada butnya yek..sepasang tiket tu hanya untuk seorang sahaja. Yang duduk dalam list no. 1 la yang akan menerima tiket tu untuk bawak anak anak korang pi petrosains. Ada 2, tak kan la mak nak bahagi bahagikan tiket tu pada 2 orang kan..Sape yang dapat? Meh kita skodeng...

Tahniah cikmin! Pasni leh bawak anak anak semua pi tengok petrosains yek. Pingkan alamat cikmin kat my email untuk penghantaran tiket tu ke pintu umah cikmin. Tak leh pi cuti sekolah ni, tiket tu valid till bulan febuari nanti. Pi bila bila masa nak pi jangankan over duedate, cukup ok.

Pada yang drop komen, thanks bebanyak ya. Mungkin kali ni rejeki tak menyebelahi korang. Kalo ada rejeki lebih nanti, mak offer lain next time okeh. So, rajin rajin le datang melawat mak..siapa tahu, pasni mak nak lantingkan benda lain plak...hiks!


Tuesday, November 30, 2010

MARI MENJENGAH SAHABAT BLOGGER AFIQBUKHARI

Penyewa iklan mak yang kedua pula kali ni. Afiq Bukhari.com. Sebelum ni afiq menggunakan nama blog afiq si biru kalau tak salah mak. Bila dah tukar domain, better la dia menggunakan namanya sendirikan? Tapi, dulu ke, sekarang ke, blognya keputihan sket but still ada kaler biru! Peminat biru dia nih...

Bila kita menjengah di blognya apa yang boleh kita skodeng?? Banyakkkk..yang paling mak minat, cara penulisannya yang agak sempoi. Afiq ni baru je abis final yearnya untuk diploma yang dia study. So, sekarang ni boleh katakan dia free dan banyak masanya untuk membalas jejak kawan kawan yang datang menjengah.

Afiq ni juga seorang yang mesra dan mudah bergurau. * yang mana tak mesra, macamana nak buat kawan kan?* dan geng pengopi tegar dulu. Kami sama sama berkenalan kat sana..bila kedai kopi tu bankrap tutup * just joke din*, kami masih lagi meneruskan persahabatan yang telah bermula. Masih lagi saling bantu membantu, menaikkan trafik  dan bertanya khabar.

Afiq juga seorang teman yang sangat mengambil berat tentang kawan kawan yang dia kenali. Tak kira la ko sakit, ko tatau nak buat koding ke hape ke, afiq adalah sahabat yang sentiasa akan cuba sedaya upaya untuk membantu teman temannya. Anak solehah gak kiranya dia ni sebab menurut segala perintah mak pak dia..sejuk pewot mak kalo dapek anak cenggini punya baik budi!!!

So, tak rugi bila kita menjalinkan persabatan yang baik dengan blogger lain kan? Bila kita bersahabat dengan ikhlas, selain dari bersahabat, blog kita juga akan sentiasa dikunjungi oleh kawan kawan kita. Pada korang yang ingin blog korang sentiasa dikunjungi oleh kawan kawan, memulakan lah persahabatan mulai dari sekarang dengan menjengah afiqbukhari...  

SIAPA NAK 2 TIKET PERCUMA KE PETROSAINS?

Amacam? Dah baca entry mak tentang Petrosains aritu kan..Korang pun kata nampak macamana seronoknya kami anak beranak pi petrosains tu kan. Sekarang kan dah cuti sekolah, elok la korang lak bawak anak anak korang pi berjalan ke sana.

Bila dah tengok entry mak tu, ada rasa nak pegi tak?? Ingat tak masa mak pi Petronas Streetsmart tu mak dapat goldies beg?? Yup..dalam tu mak got 2 tiket percuma untuk kanak kanak masuk ke petrosains. Tapi aritu mak dah beli tiket awal awal kan.. untuk masuk lagi ke petrosains tu, tak la kot naik pi lagi dalam masa terdekat ni. 

So, mak henggat, mak nak lantingkan la tiket ni pada korang. Siapa nak tiket percuma ni? Dengan perahsan perasaan yang baik hatinya mak ni...
Mak nak lantingkan 2 tiket percuma untuk kanak kanak kepada sesiapa yang drop komen. Kiranya, tiket ni khas untuk mak pak yang nak bawak anak anak dema pi masuk petrosains ni ok. Yang single mingle, kena la beli tiket sendiri...tak kan nak claim kanak kanak lagi kot?

Cuma, nak mak jelaskan kat sini, tiket ini ada syarat - syarat sket. 

* Tiket ni hanya laku jika korang beli tiket untuk kemasukan dewasa. Then just redeem tiket ni untuk anak anak korang.

* 1 tiket dewasa hanya boleh menebus 1 tiket kanak kanak, maknanya kena beli 2 tiket dewasa untuk menebus 2 tiket kanak kanak ni.

* Tiket ni mesti diredeem sebelum tarikh  expiry date- * 28 Feb 2011*

OK..dah paham kan? korang nak tak? Macamana nak dapat??

Hihihihi...mudah + simple gaban!

Just drop your komen kat bawah ni sehingga 12 tengah malam ini sahaja. Then mak akan gunakan khidmat En random untuk memilih siapakah yang bertuah sesangat diantara korang yang drop komen tu untuk menerima 2 tiket untuk kanak kanak nih. Just simple cenggitu je...sekian, terima kasih!


Monday, November 29, 2010

MARI MENJENGAH SAHABAT BLOGGER ELLEN!!

Hi geng! Entry untuk bayar hutang.  Penyewa pertama tapak kat sini yang suka sangat bunga matahari. Sape yek?



Jom kita sama sama geledah apa yang ada kat blog mummynemo ni nak? Sape yang tak kenal mummynemo yang lebih mesra kita panggil ellen ni kan. Blogger yang mesra dan sangat sangat hargai teman temannya.

Kalo tak caya, korang leh skodeng bilangan followernya yang dah 1683 ( ketika entry ini ditulis ). Manyak tak manyak?? Mak pun tarak leh lawan woo..Pastu, bila dah cenggitu punya follower, sohih le blognya tu disukai ramai kan. Tang rajin Bw memang tak dinafikan..memang leh hangkat ibu jari kaki la wei. Tak caya, try la pi terjah..

Ingat lagi 1st time berkenalan dengan ellen ni di Geng Pengopi Tegar dulu. Mesra dan funny jugak orangnya walaupun kehidupan seharian penuh dengan suka duka. Ermm..semangatnya kuat dan mak sangat kagumi kecekalannya!

Diblognya juga menyediakan 1 list khas yang akan ellen lawati setiap ari- A must Visit Blog. Wajib dia singgah walaupun 1kali dalam sehari. Tapi biasanya kalo dia berkesempatan, memang berkali kali la dia menjengah kawan kawannya. 

Apa sepeselnya list A must visit blog?? Hihihi...ellen akan wat sepesel entry untuk wish kawan kawan yang sambut besday dan kalo terkena untung sabut timbul untung batu tenggelam, korang akan menerima sepesel gift macam cik tom dan belalang yang menerima 1 bulan pengiklanan blog diorang di sini. 

Best kan? Nak gak blog korang masuk dalam senarai list dia terjah ari ari? Apa lagi..sila la menjengah ellen ya!