Showing posts with label proton inspira. Show all posts
Showing posts with label proton inspira. Show all posts

Friday, December 3, 2010

KELUARAN TERBARU PROTON : TUAH, JEBAT, LEKIR DAN LEKIU, MANA PILIHAN HATI? ALIH ALIH EXORA & INSPIRA AJELAH..

Eh Korang...Mana korang nak pi cuti sekolah + cuti wiken arini hah?? Pada korang yang minat dengan keta, motor tu semua, leh la terjah PWTC tengok Kuala Lumpur International Motor Show 2010 tu kan. Yang jauh pun leh sampai punyalah sebab show tu start arini till 12 Disember. Mak kasik bakar bijik mata korang dulu yek dengan pic yang adoo nih! Muahahaha...


Lekiu yang superb

Jebat yang macam Inspira jer??

Huaaa..dah macam porche!

Yang ni cun! Macam keta BMW kan?

Mak pun rasa rasa nak pi usya keta keluaran Proton yang superb gempak nih. Bila dah baca kat sini, laaaaaaagik le meleleh air idung nak pi usya. Dah la semua keluaran proton tu menggunakan kaler putih idaman kalbu den! Huaaa...Tapi, dek kerana anak anak dah melompat melonjak tido malam tak berapa nak lena sebab nak pi tempat lain, kita dahulukan permintaan anak anak. Show tu, kalau ada kelapangan Insyaallah..


Apsal ko rajin terjah semua showroom tu mak??


Hiks..mak ada projek sket pasal keta keta ni. 


Adakah dapat edvertising job?? 


Wohahaha..mimpi la kau!


Tapi, sebelum pi usya show kat PWTC tu, kita pi tengok kat showroom yang ada ajelah..Nak tunggu proton tu keluarkan tuah, jebat lekir lekiu tu tak sure bila tahunnya nak produce kan..*dengar dengar tahun depan* Mari la kita pi keta keta yang ada dalam pasaran dulu.. 
Ater....aritu pi shoowroom nak tengok inspira, tapi bijik mata mak tak berkenan! dah bijik mata mak tak minat la nak tengok inspira, tu guane lak kan? moh le kita pi skodeng kereta lain lah! 

Haaaaa...Kita tengok Exora nak??Tuuuu..*panjang muncung mak* Bukan main syiok lagi 3 beradik ni buat exora ni macam kereta mak pak depa yang punya. Isk..isk..isk..

Posing sket! Eh..macam besau je exora ni dengan mak?

Tapi, buleh arr kot sebab mak dengan kereta tu idok le melangit mana. Dok?

Korang rasa macamana..better exora atau Inspira? Jangan la kata jebat, lekir, lekiur tu..mak memang leleh betul tengok keta tu. Huaa..tambah tambah lagi lekiur dengan tuah..Wallahhhhh!! Tapi, tu lah kan..rumous memang banyaka kata kluar tahun depan, but 2020 pun tahun depan gak..

Dah!! Dah..wekap Mahsuri..wekap! Jangan bermimpikan sesuatu yang tak pasti..lupakan jebat dan lekiu tuh. Kembali ke alam nyata, so, exora dan inspira tu, dari segi look, price, variasi colour, spec dan keselesaan, mana 1 yang korang vote?

Mak nih bukan apa nok..just nak tanya jeeeeeerr..

P/s: hisyyss...makin dekat la bau wang besau tu! Dah dekat dah ni..sape nak? Wacth out bebeh..


Thursday, November 25, 2010

POST MORTEM INSPIRA....JUST CUCI MATA JER

Sini sana orang dok gebang pasal inspira ni, tergerak gak ati nak pi skodeng kat showroom. Jom pi wat post mortem kereta proton inspira tu sesama ndak?

Kaler putihhhh!! walawei...Gerek seh!

Alaaaa..just nak cuci cuci mata je. Mak ni kan semekin, tak mampu ler nak beli keta mahai mahai cenggini. Maunya tak..almost RM 80K kooo..bagi mak ler, dengan harga yang cenggini just beli kereta inspira ni?? Tidak la..
Kalo betul nak kereta nak high class, yang nampaK gempak dan standard, inspira ni bukan pilihan mak ler. Dalamannya kecik, macam saiz kereta proton saga je. Tak berbaloi dengan harganya.* Ini pendapat peribadi mak ler, yang tak berapa nak setuju,jangan marah haaa.. *

Post mortem tang montot dier , ini je yang memberi kelainan. Part ni memang mak angkat ibu jari kaki! Siyes..tang montot inspira je yang cun..Err..ada sesape nak offer dara kenit tu jadik model kereta ke? Miahahaha..

1 more thing, sport rim dia pun cun! Itu mak tak nafikan dan harus diakui. Tayarnya saiz 16 tu..Besau la gak. Bagi mak, saiz tayar yang besau la baru gempak.

Post mortem bahagian ruang dalaman dan dashboardnya. Entah...di bijik mata mak ni, tak ada apa yang speselnya. Apa pendapat korang lak?

Tang enjinnya lak, im not expert with this part. Yang mak tau, sok sek sini sana kata dia guna teknologi terkini 4B Mivec. Tapi, ada gak yang kata guna teknologi campro kan..So, jangan dengar cakap mak. For the best way, better korang pi terjah kat showroom then ask them!

Nih..ada 1 lagik model yang free untuk job. Ada yang nak offer pakej anak beranak jadik model kereta plak? Isk...jadik model keta kena pakai syeksi syeksi! Pastu, pose kena tunggik tunggik maut punyaaaa..

Tak bley..tak bley..cancel! 

Errmm..selesai ler agenda cuci mata tu yek. Ada ker kengkawan yang dah book proton inspira ni? Gud la for you kalo dah suka. Mak tak mampu..Jadik model  inspira jap ni pun jadik ler. huhuhu..