Showing posts with label gambar. Show all posts
Showing posts with label gambar. Show all posts

Wednesday, October 27, 2010

CHEEEEEESE...!!! BERGEDIK GEDIKS.

1
2
3
cheeeeeeeeeeeeese

Yeeeeeeehaaaaa...
Masa menunggu makanan adalah masa untuk the girls bergedik gedik!


Bergediks gediks lagi beberapa kali. 
1,2,3..pose!
Arggh.. yes..yes.
Lagi..lagi..smileeeeeee...
Aaaha..say cheeeeeeeeeeeese!

Turrr..kapla hanggok mak!

Tahan muntah ajelah korang tengok gambar gambar ni sebab ini adalah alternatif baru untuk menyimpan memori manes antara anak beranak. Jaman dah berubah nyahhh. Sekarang ni kan dah tak der amik gambar, pi hantar kedai cuci kodak dah..ini ler kaedahnya! Gedik gedik amik gambar, save dalam blog. Miahaha..Peace no war bebeh!

Lagi 1,  akceli...i tell you what. Gambar gambar di entry mak di Pizza hut n entri reac like model nu ~ korang kata, bukan mak kata ya  dan gambar mak bergedik gediks sakan dengan si meisya kenit ni bukannya apa sayang ooooi. 

Mak nak test camera 5 mega pixel camera E5 mak jew..Ko ader??? Ko tak der kannn.. Hak..hak..hak! 

Larikkkkkkkk...


Monday, October 25, 2010

ADA TALENT TAK JADI PHOTOGRAPHER?

Bila time kluar dengan anak anak, banyak benda yang mak suka! Salah satu yang buat mak suka, mak mempunyai  photographer yang tak der upah! Miahahaaaaa...kebetulan plak, si along anak mak tu sangat rajin menjadik photoghaper. Mak suker la nyahhh

Ada yang bertanya pada mak aritu, siapa tukang amik pic mak kan..Hihihi. Mak ni bukannya hartis. Mano adoo photograpfer amik gambo sini sana. Camera kura kura ni pun, yang compact jer. Tak der nya DSRL?? Ke..hapa spellingnya..ahh lantak la. Nampak nau mak memang tak reti bab bab camera ni...:p

Eh tapi kan...
sekarang ni,  mana mana mak pi pun dah macam gaya hidup muda mudi. Ni, makan bersidai kat restoran ni, depan meja mak ada 1 family dok makan. 2 orang anak remaja dia, 2-2 sekali dok gantung camera besau gedabak tu kat leher depa koooo

Mak ni padan tengok aja ler..tp, peduli hapa kan? Tetap gak bergedik gedik dengan anak anak semua memposing macam laki mak yang punya kedai..Miahaha..
Motip tergedik gedik?? Sebab... mak syiankan depa nok. Depa dok eksen ada 2 bijik DSRL superb gempak tapi tak der model super hanggun. Along.... Walaupun camera kura kura fink, ko hado model berspek hitam like me?? Miahahahahaaaa...
Statement lupa diri dari mak yang ngeng! Sowi der..bukan pe. Akceli, mak tengok along suka amik gambo. Lagiiiii suka amik gambar mak atau orang sebagai subjektif dia. Cuma, kena bagi dia pendedahan yang formal la nampaknya. Gambar gambar yang dia amik, mak puas ati. 

Means, walaupun tak secantik dan seterrer kawan kawan yang berbakat besar dalam photography, buleh la..~tambah tambah lagik syanteknya, kalo mak yang jadik model lupa daratan... Miahahaha..ngeng kembali sekali lagi! Bukan arr..maksudnnya, kalo dia amik gambar tu, centre ajelah. pastu tak ada blur, kira pas le bagi mak!








( Mukaku mulat macam mulan aka kuih bangkit terlebih soda! )

Nak hantar pi class photography, kat kampung hulu macam kampung mak ni, mana la ada kelas cenggitu.. Kelas melastik burung ataupun kelas meranduk paya, buleh laaa..

Atau, korang ada apa apa komen ke gambar mak sebelum ni? Sebab, kebanyakkan gambar gambar mak ataupun family, memang tangan along la yang amik. Tak pun, tangan si kenit meisya. Angah? Jarang jarang sekali, leh ler harapkan dia. Nak harapkan pakcik tu?? Rentikanlah..nak amik gambar dia pun susah, inikan plak nak soh amikkan gambar orang. Mujur mak ada ada dah besau leh harap..