Showing posts with label kerja. Show all posts
Showing posts with label kerja. Show all posts

Monday, October 11, 2010

SIBUK, STUDY, SHOPPING DAN SOTONG ( 4S )

Sibuk sungguh rutin harian mak 2-3 menjak nih sebenarnya.  Tak cukup tangan dah rasa nak buat semua benda dalam 1 masa. Apa pun, mak kena buat jugak walau macamana sekalipun sibuknya! Kerja, personal, study..

Mak tak bagitahu kan, sebenarnya kat opis mak keja sorang sorang. Dah 2 bulan 1 staff tu bertukar. Semua kerja yang setimbun tu semua terletak atas batu jemala patik! Sibuk keja yang ada, Ya Rabbi!! Macam lipas kudung mak buat semua keja on time. Udah la keja tu semua ada datelinenya. Huaaa..

Ye..my boss suruh mak wat claim tanggung kerja but, idok kuasa la mak aii! Tak terbeliak pun bijik mata mak bila dengar leh claim. Semua tu tanggangjawap tau. Bukan sedap dapat claim je! Besar punya masalah menunggu kat depan nu, siapa yang tahu. Idok ler teman..idok terliur pun claim tu.

Bulan ni plak, my study dah start new semester. Tapi, bahik punya tutor, pandai pandai plak pi tukar jadual kelas sukatik dia je. Udah keja mak berulang ke Seremban tu tetiap minggu ngadap muka tutor tu. Adehhh.. Assigment dok pulun nak kena buat. Belum masuk lagi bab presentation dalam kalas bagai. Eee..

Dalam pada dok sibuk itu ini, groceries tak sempat pi shopping lagi. Kelam kabut cari slot free untuk larik ke bandar pi beli apa yang dah tak de kat umah. Sampai je kat muka pintu shopping kompleks ni, awal awal lagi dah kena payung 3 ketul waffle nih untuk anak anak. Masing masing nak rasa masing. Tapi...





punyaaaa la hazab nak menunggunya siap. Sabaukan ajelah mak. Mak memang jaki sungguh dengan orang yang buat kerja slow macam panda. Slow montion sungguh! Punya la supan santunnn. Ikutkan ati, nak je rasa buat sendiri. Cepat sket siap. Ini...??? Sapu coklat kat waffle tu pun macam takut waffle tu sakit!!!!
Ko tengok muka mak yang dah nak hanggin menunggu. Mak memang tak kuasa sungguh nak buang masa menunggu cenggini. Sakit tol jiwa. Nak menunggu 1 waffle tu masak, 1 hal, pastu leh plak hanggit, buat balik yang baru. Itu baru 1!! Ko bayangkan mak nak tunggu sampai 3 ketul. Last, mak tanya berapa yang dah siap, kalau 1, enaugh. I just pay for 1. No time to wasting anymore like this.

Gegas cepat masuk dalam supermarket. Siap!! Mak ni ada kelaziman mak sendiri. Pi shopping kompleks yang biasa mak perabihkan duit then ikut lane yang selalu mak lalu. So, no need list untuk groceries. Just lalu setiap lane yang mak perlu lalu then capai.

Tak rugi pun beli lebih lebih. Kalo masih ada stok kat umah, simpan la lagi buat stok. Maybe ada masa kita sesak kang, barangan umah kita tak putus. Sumpah mak cakap..bila dah membeli tiap tiap bulan, ada 1-2 bulan nanti mak skip tak beli groceries ni sebab melambak lagi kat umah.

Bajet untuk groceries yang skip tu leh saving. Bila saving, leh la mak beli henpon lagi! Ngeee..~Korang jangan ikut cara mak nih. Matik kejong laki korang kalo korang ikut pangai buwok mak..Miahaha

Hihi..sup sap soi. Ko skodeng ajelah barang dalam troli tu. 
Soya berkotak kotak
Guava juice 2 botol
Calcium 2 pack
Maggi, sabun basuh, telur, tisu, susu, bla..bla..bla..Pi campak kat kaunter, sekali dia print bill, RM 400++. Hamik Koo. Miahahaha...bayor ajelah. Biasa la tu. Mak kan tak minum air paneh. So, senangkan idup beli ajelah air terus boleh teguk guk guk. Tu yang panjang lebar bill.

Tau tak apa benda nih? Ala..sotong kering yang ada salut gula tu. Along suka makan benda ni. Tapi masa mak pegang botol ni, tadaaa. Kantoi!! Besar halam punya bekas ni, tatau berapa gram dia punya berat. Kununnya penuh la sotong tu 1 bekas. Tapi, rupanya kilang ni memperbodohkan pembeli!! Sontok  plastik banyak banyak dalam botol tu, baru nak bubuh sotong??? Kalau mak ni peminat sotong dan pembeli tetap, sekali ajelah mak belinya..korang pun leh nampak perbezaan antara 2 botol tu kan..

Macam ni punya penjual pun ada kaa..