Showing posts with label word. Show all posts
Showing posts with label word. Show all posts

Tuesday, October 26, 2010

BALIK BALIK SIBUK ! TAK DE WORD LAIN KE HAH??

Salam kawan kawan. Mak nak share sumting sket dengan korang ni.  Untuk mengelakkan salah faham mahupun ada yang bakal kecik ati dengan mak, betterlah mak pakukan notis ni awal awal. Entry ni kira kira macam entry pengakuan ikhlas tapi jauh gitu..Hikssss

Seperti yang korang sedia maklum, mungkin ada gak yang tahan je loya bila di setiap entry mak, mak dok berkicau pasal kesibukan mak kan? Balik balik sibuk, sibuk, sibuk..jangankan kata korang, mak sendirik pun dah meluat bonar tengok word 'sibuk' tu!! Macam ler tak der word lain nak guna kan??

Muntah la kalo nak muntah..juih ler bibir korang kalo korang rasa tak berapa nak caya namun, itulah hakikatnya...( Sedey nih weii..hukhukhuk )

Banyak cabaran yang menyesakkan kehidupan mak lately nih, so mak mohon pengertian daripada semua sahabat mak. Apa yang menyesakkan sangat mak tu?? Korang ready nak tau ke...? Sudi ke baca luahan meroyan mak nih..? Sibuk yang hamat sangat sekarang ni..stress jangan katalah!!
Apa yang mak sibukkan sangat hah??

Macam selalu selalu mak kicaukan, mak hanya ada masa 3 minggu je lagi untuk menyiapkan 4 assigment. Setiap 2 minggu, class running, mak kena prepare presentation. Tu je dah menuntut 1/2 masa mak. Tak masuk keja lagi, kehidupan seharian peribadi lagi. Sebaik je summit assigment, date untuk exam dah sedia menanti!! Masa ni, bukan kata lelah, semput la nak mengejar date untuk study untuk exam plak..

Eh mak.. mak lorat sangat macamlah koo sorang je yang study..Orang lain pun study gakk!!

Ye sayang..orang lain leh buat sebab ada mak pak yang leh jaga makan minum dia, single yang tak payah pikir apa kerja yang bersusun menunggu kat umah. Nak masak apa arini? Umah dah kemas lum? Tak ada anak anak yang perlukan perhatian korang...

Orang lain yang pun keja sambil study gak tapi apsal leh buat tapi mak kecoh bonar??

Sebab, orang lain mungkin tak kerja, so tak berat sangat tanggungannya. Kalopun keja, mungkin bebanan kerja tu tidak lah duduk bertepek atas batu jemala depa macam mak ni. Mak ni dipertanggungjawapkan oleh boss memikul tugas 3 serentak orang tau tak?? Semua nak ontime..mana 1 nak kejakan pun dah tak terkejar. 

Bila settlekan kerja orang, kerja hakiki terbengkalai tak tercapai..bila tak tercapai, orang menunggu masa je nak tunding jari salahkan kita nih.. balik balik, kita gak dipersalahkan! patut ke gitu?? Benarlah kata seorang kawan mak..'10kali kita buat baik, sekali pun susah nak pandang tapi kalo sekali je kita buat silap, itulah benda yang akan dikenang kenang orang'. Haaaaihh..langsung tak menghargai susah payah kita!!  Betul kan..

So, what can i do?? Macamana mak reducekan my stress? Kat sini lah..curik curik masa jumpa kawan kawan sekejap. Tersenyum tersenggih bila ada korang yang boleh hiburkan hati mak walaupun korang sebenarnya tak tahu pun apa yang berlaku pada mak..kan? 

Cuma, maafkan mak kawan kawan semua, buat masa ini, tak semua jejak mak boleh balas walaupun mak cuba balas sedaya upaya sampaikan ada masa macam nak patah jari jari mak. Tuntutan kerja dan tugasan mak sangat sangat membataskan mak untuk bersuka ria macam sebelum ini. Bukan mak berubah sikap ye sayang...sebab mak sibuk sangat sangat. Harap sangat sangat korang memahami..

Kebetulan plak musim hujan dan jerebu ni kan, anak anak mak saling bertukar giliran demam dan batuk.  Ngan mak mak sekali batuk teruk dan sakit kepala tak henti henti. Bila dah kesihatan tak mengizinkan, semua kerja terbengkalai..dah tentu tentu ler mak makin risau sebab assigment tu kan..Isk..susah tul nak senang kan??

Dah tiba lah masanya, mak kena memilih apa yang paling utama untuk didahulukan. Masa dah tak mengizinkan mak untuk dibuang macam tu je. Jadi, mak kena dahulukan assigment mak then keja kemudia barulah blog ni.

Mak bercadang nak apply la cuti 2-3 ari untuk buat assigment. Walaupun tak siap, at least bergerak gak assigment tu kan? Kalo mak keja, balik keja pukul 5. Then settle hal hal peribadi sket, 7 gitu start ngadap lappy wat assigment til 10-11 mlm. Berapa kerat sangat la yang mak leh siapkan kan??

So, mak harapkan pengertian korang untuk mak terus tabah. Janganlah kecik ati kalo mak tak balas jejak korang yek?? Mak akan kembali seperti dahulu apabila semua tugas tugas penting mak ni, dah settle. Itu janji mak. So, teruskan menyokong mak. Thanks atas doa dan kata kata semangat korang tau! sayang korang! Muahhhh...

Daaaa...