Showing posts with label misya. Show all posts
Showing posts with label misya. Show all posts

Tuesday, October 19, 2010

MAKA, BERTERBANGANLAH RAMA RAMAKU..

Apa yang banyak sangat envelope nih?? Leh agak tak mak tengah wat apa dengan envelope yang manyak manyak nih..hihihi..Dah rasa macam pejabat pos dah!

Sori kawan kawan! Kekangan masa dan banyak step yang perlu mak lalui untuk membayar hutang pada korang. Ada yang dah tak sabar menanti rama rama ni kan..? Hampon sekali lagi atas kelewatan ini yea..

Akceli, banyak step terdahulu yang mak dah settlekan. Kena tunggu semua sent email dulu, mak nak print sticker lagi. Pastu nak pi post office plak tanya abang posmen tu bulih tak mak nak pos cenggini..berapa setem mak kena tepek..pastu plak, pi kedai nak cari kapas lagi, nak masukkan rama rama dalam kotak lagik..haaaa! Kan banyak step tu?

 Untuk makluman, kerja kerja pembungkusan dan penghantaran hadiah rama rama nih dibantu oleh kakitangan mak yang sangat terlatih yea kawan kawan. Miahaha..


Bermula dengan step yang pertama, masukkan kotak rama rama dalam envelope.

Sila masukkan surat chenta aka wasiat mak limah la plak. Warna kunen yea kawan kawan..

Tampalkan sticker halamat korang dengan syantek! Namo senget benget haaa! Pantang tok nenek mak..Hamboi..cumel jerk jari jemari si kenit tu kan?

Dengan mulut yang selalu melopong, leka mengisi gam untuk di dikurung rama rama tu supaya tak leh berterbangan. Kihkihkih


Akhirnya, menampal stem di envelope tu secukup rasa. Ko hengat mak bagi sekor je rama rama tu??? Dek kerna sayangkan korang plus 2 ekor lagi burung mak bagi..Miahahaha..

Maka, semalam, selamat la rama rama mak tu berterbangan di seluruh pelosok negara ini.  Mungkin 2-3 ari lagi, akan bertenggek ler rama rama tu kat peti surat korang.

Cuma, pesanan mak, kalo sebaik je korang sampai kat umah, bini korang cucuk korang dengan hadiah rama rama tu, jangan salahkan mak yea!! Manalah tau kan..dia bukak je envelope dan jumpa hadiah rama rama tu, dah salah paham...BUKAN salah mak kalo korang kena tau!

P/s: Berdasarkan alamat korang, kembang kembang jiwa mak sebab mak tahu kawan kawan mak yang menjadi followers berada di merata kawasan. Perak, Pahang, KL, Sabah, Johor, N.Sembilan..Isk! Pendek kata, panjang napas, 1 Malaysialah!

Tuesday, May 25, 2010

Kelas Seni lukis


Anak dara aku nih, abis je sklh, dia wat projek dgn kengkawannya..amik kertas n pencil sorang 1, reramai wat kelas seni lukis plak kat meja tepi kolam nih!

aku p lah mengintai..tah apa punya lukisan daaaaaa...apupun, layan je lah anak oii!janji ko x buat benda2 yg membahayakan..n jgn ko tangkap ikan @ berudu dlm kolam ikan blkg tu, dah ckp baik...

 
Pastu, memasing melompat nk star! Ye la...bg je lah.Bukan susah pun nk lukis2 bg star2 kat lukisan tu kan. Then ingat lagik zaman dulu kala, time aku melukis ke, wat excersice ke, n cikgu aku bagi star berbintang2 ( dah la star..bintang lagik!! apa punya ayat daaaa..) hiks..perasaan aku punyalah bahagia!!! klu leh, 1 kmpung aku nk g jaja..he..he..he..

ngintai angah jap..ooooooooo ini kerja ko ye ngah!! tah apa yg dibeleknya...dah siap ke kerja ko ngah???
Pastu kan, smlm, member opis aku ada la usik dia..hntr surat cinta kat dia sempena besday dia ari tuh, kelakor giler tgk muka dier masa tu! Tersenyum2 siput...mengekek2 gelak bila dia ulang blk membaca surat tu..perasan sungguh! Bujang dah anak aku nih..

Sunday, May 23, 2010

Alahai...

Adoii...smlm, pepagi buta lagik aku dah menyonsang arus kembali ke kelas, mengadap muka tutor aku n member2 sekelas.  Dah 2-3 bulan semester break, campak semua buku n barang2, pagi2 subuh barulah terkial2 cari semua barang aku blk...ha..ha. Balik tu, dah la smpi umah lewat bonar, penat gilerrrs! So, sorry ye, mak korang nak lena diulit intan awal2 mlm nih...Bagi laluan...bagi laluan...


Pastu kan, korang tgk lah ni...ini lah padahnya klu ibunya sibuk hal lain...anak2 plak dok dgn bapaknya! Dah ari isnin, kuku x dipotong, rambut x disikat elok2..baju sluar semua nk kena tunggu aku yg siapkan....aiyoooo...
Terkenyit2 mata anak aku bila aku kelam kabut potong kukunya nih! Ater...dah sampai parking tempat kerja, baru le nk mintak tlg potong kuku le..sikat rambut le..mcm lipas kudung le aku buat kerja tu. Zas..zass..zass..Siap!!!!