Showing posts with label marathon. Show all posts
Showing posts with label marathon. Show all posts

Wednesday, November 10, 2010

PART 2 KISAH MISTERI KEHILANGAN MAK!

Ini adalah part 2 sambungan kisah misteri kehilangan mak *Misteri la sangat kunuuuuun*. Tak larat mak nak jawap 1 -1 pertanyaan kawan kawan semalam. Hinggatkan nak balas jejak jap je..tapi terharunya makcikkkkkk!!! Berduyun duyun sahabat yang datang menyapa mak malam tadik. Rasa cam nak kiss je sorang sorang kasik ilang windu! Ngeee..isk! behalf ur self! Bukan Muhrim..bukan muhrim..

Kuhenggatkan tak der sape yang kesah kalo mak tak der pon...ye la..bukan semua yang sukakan mak ni pun kan? Tapi ruoanya masih banyak yang sayang! Huhuhu..* malayang layang jap *

Okes! Itu kesah lain, ni, mak kasik sambung kisah marathon 1001 tu yek...Baik je dari demam berjemaah beramai ramai, soknya pulun nak siapkan assigment yang dah berjaman tak siap siap. Kedut kedut dahi ngadap assigment tu...


Stuck tatau nak buat macamana dah assigment.Rasa macam nak quick je study pun ada tau tak! Tensinya jangan cakap ler..Sampaikan 3 ari le mak kena telan ubat giler pain killer. Sudahnya, my lovely tutor encourge me slow slow. Dengan kata kata peransang dia, fine, slow slow mak bangkit. Walaupun ati memberontak sebab arahan soh buat 10-12 pages je, tapi bagoos punya tutor nak mak buat like thesis punya panjang kisah! tangan tetap menaip assigment but dalam ati memberontak cakap 'Weiiii...apa daaaa!'. 


Dan, finally, macam orang mengandung yang menunggu ari nak beranak, akhirnya siap gak! Fuhhhh....tak kisah ler boy or girl, tak kira A or B ( tapi mak paksa gak tutor tu bagi mak A! ), yang penting, apa yang dikendong selama ni, dah deliver! Yeyyyyyyy..pasni ngadap exam la plak!

Ahad, lari pi classs kat uni plak. Ngadap muka tutor tu 2 -3 jam, drive balik, kapla mak dah dapat migrain balik. Adusss..tu maknanya mak dah over stress la tu bila migrain dah serang kapla mak. So, kaedah yang paling sesuai, 3 ari strait mak telan pain killer nok! Dah memang mak ni pemborong dan pembekal ubat giler pain killer tu kan..Hahahaha..Guling guling tanpa lappy, tanpa kerja, kasik rileks sket kapla otak ni. 

Taaaaaapi kan nok, marang krapu kepunden marang skeper tol! Ada 1 kisah menyakitkan jiwa. Masa nak berhibrasi tu kan nok, ingatkan tenang hidup mak, taaaaaaaapi rupanya, dalam diam diam mak tu rupanya dalam dashboard mak dapat mesej yang sungguh menyakitkan jiwa den! Hawau tol manusia yang tak leh tengok mak bergumbira dan bersuka ria yek?? 


Tatau la kat mana sakitnya dia tu dengan entry entry mak selama ni. Macam macam yang dikomennya...Pelik gak mak nih. Apa la yang mak dah buat sampaikan dia sakit jiwa dengan kisah kisah mak yek? Korang leh tulun jawapkan tak? Eh! Tak pe..tu case lain yek. Nanti mak publish entry pasal nyamuk tu plak! Siapkan ajelah korang tadah telinga baca peluru mercigan mak dalam entry tu..

Pastukan, dah baik migrain gilos tu, ngadap balik assigment tersayang tu!. Canteeeeeek punya ngadap assigment, tenet plat buat hal. Adeh la..siut tol ler. Nak je mak bakar router tu rasanya...tunggu punya tunggu sampai le ari selasa. Tak leh jadik dah ni, sekali hangkat phone wat report kat TMnet, 1 jam je dah leh pakai..caaait! Kalau ku tahu, awal lagik dah ku hantar report sama itu TMnet!

Tu, tak masuk sekali kesah anak dan mak demam untuk pusingan yang kedua! Sebijik macam demam jemaah beramai ramai. Siap leh pas past batton demam tu plak tau..waaalapun mak ni migrain macam nak pecah kapla, bila anak anak demam, kena la kita ni jadi sihat demi anak anak tu kan?

Now, tenet dah kembali kepada kelajuan yang mak patut dapat, assigment pun dah leh summit wiken nih, anak anak pun dah sihat walafiat, mak kembali la disini. Rasa bersalah yang hamat plak bila tengok kawan kawan menziarahi mak waaaaalapun mak yillek kat sini! Thanks sangat sangat atas sokongan korang semua nih....mak dah cuba balas jejak malam tadik. Kalo mana mana ada yang terlepas pandang, hampoooon dan lebih kurang mintak halal yek. Apapun, yang paling penting,i lap you la bebeh!

Sekian, dari saya yang melaporkan dari bilik kecik. Amacam?? Pueh ati tak dengan pengakuan ikhlas mak nih...?