Showing posts with label handbeg. Show all posts
Showing posts with label handbeg. Show all posts

Thursday, December 23, 2010

HITAM SI ANYAMAN DAN HITAM MANIS YANG BUAT AKU GILAKAN KAU

We wish u a merry christmas...
we wish u a merry christmas... 
We wish u a merry christmas...
And happy new year...

Sebelum mak terlupa, mak wish korang dulu yek. Merry cristmas pada semua teman teman mak yang merayakan cristmas hari esok yek. Moga korang happy dengan kehadiran kaum keluarga korang. Korang jangan tatau..mak ni memang ramai kawan kawan yang terdiri dari non muslim. Lagipun, kita kan 1 Malaysia.

Meh dekat sikit meh. Ni, mak nak tayang lagi ni. Kalau korang yang nak menyambut cristmas tu esok still dok terpikir pikir nak mintak hadiah apa, mungkin dengan tengok handbeg handbeg mak ni, leh cari idea kan...? Antara banyak banyak handbeg yang mak borong, inilah handbeg yang paling mak suka dan sayang! Anyaman Colur hitam dan ada tali sliver berkilau kilau. I loveeeeeeeeeeeeee it! Sumpah suka gila.

Masa membeli 3 beradik tu ari, bijik mata mak dah falling in love dah dengan cinta hati si hitam manis nan 1 nih. Dah pegang pegang, test test bagai. Gila..gila..

Tapi kicauan anak anak mak memekak soh mak stop membeli handbeg that time buatkan mak terpaksa memilih. But, mak dah pasang strategi dah..beli je 3 beradik tu dulu. Kang, next next time mak datang, mak pasti akan memilik beg anyaman bertali sliver nih. Muah..muah..muah..

So, bila dah beli berasingan date dengan yang 3 beradik tu, ni kira bongsu la buat masa ni. * Harap maklum~buat masa ni jer yek..sok lusa belum tau*  Maklum la..orang pangai gila cam mak ni susah nak kata!

Kasik close up sket dia punya design. Macam anyaman kan? Tapi mak memang gila sukaaaa! Rasa sayang sangat nak pakai. Tak pakai lagi nok! Aci tak simpan jer...

Talinya panjang. Biasanya mak suka handbeg yang tali pendek je. Mak ni prefer pegang handbeg di tangan daripada dibahu. Tapi bila terpandangkan handbeg ni, huaaaaa...tergedik gedik hati nak memilikinya.

Yang ni plak, salah satu dari 3 beradik tu ler.Cantik tak nok?? Bersinar sinar bijik mata mak masa tengok handbeg ni colour hitam yang ada kemasan emas! Tidak harus mak lepaskan nih!!! Pun sama gak pesennya lebih kurang cam handbeg yang di atas tu. Talinya panjang untuk sandang dibahu.

Ye la..that time, hati mak tengah sentap, asal aje lalu depan bijik mata mak ni, semua zass mak borong. Hamik kooo..laki mak tu pun dah paham benor la dengan pangai buwok mak ni. Jangan kata 'NO' pada mak..hahaha..itu la word yang bakal membakar bakar semangat mak pi memborong...Free je mak borong macam macam menda kang.

Udahnya, pakcik tu terpaksa ler said ' cantik bu...cantik..beli la' sambil angguk angguk kaplanya dengan tak berapa nak redha. Waaaaaaalaupun kutahu kata kata itu hanyalah dusta semata mata, anggukkan tu anggukkan kerna terpaksa, tak kira..tak kiraaaaa..nak jugakkkkkk!

Janji, dapatkan dahulu..dah bayor, bawak balik. Tak puasati ke,hape ke, kendian kira. Yang untung, kalo tak my mum, hah..ibu mertuaku laaaa!

Kalo la mak dihalang untuk dapatkan apa yang mak nak, ya hampooooooon!! 4-5 malam la mak tido tak berapa nak lena, makan tak berapa nak lalu.. Wajib sok lusa mesti gak beli. So, daripada menyusahkan diri pi jauh jauh alam nak mendapatkan balik apa yang mak hajati, baik la beli masa mak menitik nitik air liur tuh!

Bisik Hati : Selesailah hutang den...hamik ko mak kasik mabuk korang baca citer handbeg je. Hahaha..tapi mak ada koleksi kasut gak ni..nak tengok tak ke?? Komen..komen..jangan malu malu ye


Tuesday, December 21, 2010

LIPAT LIPAT PUTIH DAN COKLAT YANG BUAT HATIKU TERPIKAT

Muaaaaaaaaaaaaah! Hamik sedas kiss  untuk korang semua. Mak miss u all..a lot bebeh!

Mak kembali bersiaran seperti biasa setelah selesai semua urusan pembelajaran mak. Alhamdulillah. Semoga Allah  menyediakan sesuatu yang manis untuk mak. Amin. Janji mak aritu kan?? 4 bijik handbeg yang belum ditayangkan untuk bijik mata korang cuci. 

Korang korang yang slalu bertandang dan membaca kat sini, still ingat lagi tak entry ni?? Yang mak tanya colour hitam ka, colour putih ka tuuuu..Okeh..come! Anggap la entry kali ni, entry bayar utang yek! Adik kakak yang manes, cik abang sayang, meh la cuci mata apa yang buatkan hatiku terpikat..

Handbeg colour putih kali ni pilihan hati mak yek. Entah hanggin hape mak sentap sket last month, 4 bijik sekali harung mak beli handbeg. Macam macam colour adaaa..eh! Tak..2 kaler je. Hitam dan putih. Tapi macam macam pesen le...

Design dia yang ada lipat lipat tu nampak nice dimata mak ni. Tambahan plak ada corak corak like kulit ular sawa. Tu yang jatuh hati terus terpikat. Tapi, ni nampaknya, ada la 'orang tu' tak akan tolong pegangkan handbeg mak ni...motip?? Sebab gelikan ular! Miahahaha...

Cuma kan kan kan..menurut sumber kaki kaki soping mak ni kata, rugi mak beli that time sebab, sekarang ni, tengah running mega saleeeeeeeeeeeee...Ayaaaaaaak!! Makan ati mak...Handbeg ku baru beli, tak sempat nak melaram, dah dijual 50% discount!!! 


Ni plak, pilihan ati yang ke 2. Tadi beli kaler putih, kali ni mak sambar kaler hitam ni. Kalau diikutkan pada majoriti pilihan ramai, memang la pakat pakat soh mak pilih putih kan. Mak pun memang gila putih tapi memandang sebijik lagi tu pun mak dah lenjan colour putih, tak kan la mak nak beli 2 handbeg brand yang sama dan design yang seakan akan sama dengan colour yang sama gak kan?? Pilih la hitam dengan rasa berat hati buat buat ajelah terpikat kaler coklat nih..

Eh!! Tapi bukan colour hitam sangat sangat pun. Sekali, dia colour coklat daaaa. Tapi design ni, talinya pendek sepertimana handbeg handbeg mak yang terdahulu. 

Mak ni, kalo pasai design handbeg, memang ada skima sket. Kalo ada yang menghadiah mahupun yang nak membeli untuk mak, pastikan dia ikut kriteria yang mak nak. Hahahaha.. kalo idak, sama ada mak lantingkan pada my mum or my ibu mertuaku, akan kusimpan buat tokan!

1 masalah mak ni, kalo dah mak pakai 1 handbeg, mak akan pakai sampai puas ataupun rosak. Then baru  tukar yang lain. Yang lama, simpan. Tapi never pakai balik!! Tak der feel kata omputih nak pakai handbeg yang dah dipakai. 

Tak reti macam orang orang lain yang bertukar handbeg setiap minggu tu. Tak der koroje teman. Segala mak nenek duduk dalam tu, Isk...idok ler teman. Nak tukar yang baru, tukar dan pakai terus..

Ce korang bayangkan kalo mak baru je pakai yang hitam emas tu bulan ni, then nak tukar plak pakai yang putih tu next month?? Berapa lama sebijik handbeg mak pakai..pakai pun tak puas nak lenjan lagi kan..Bior le mak pakai 1 -1 bagi puas dulu. Ce kira gak, 1 handbeg mak pakai 3-4 bulan, ada 4 tu bila nak abis pakai semua??? Sentiasa je beli yang baru..yang sedia ada tak sempat sempat nak pakai lagi!! Huhuhu..

Hihihihi...So, korang jangan ikut sakit gila mak nih, payah kooo. Susah nak ubat tau! Dah..Puas ati ke idak tengok kegilaan mak?? Nak lagi tak..ada lagi nih..ker, dah cukup dah bijik mata korang sakit? Miahahahaha...

Bisik hati : Lenguh sebelah tangan hulur duit bayar 2 bijik ni pun tak ilang lagi...huhuhu



Friday, December 17, 2010

YES!!! SUMBER PEMBAKAR SEMANGAT SUDAH MARI...

Meh mak nak share sumthing dengan korang ni

Vaaaa..vaaaa..voooom!
* sila baca dengan nada dan teleng telengkan kapla anda* Ammmmak!

Alhamdulillah..Keputusan untuk assigment aritu dah keluar. Tak sia sia mak summit asssigment tu 2 kali aritu. Punyaaaaaaaaaaa la cerewet si tutor mak pun, haaaaaih!

Kan aritu mak kata mak nak paksa tutor bagi mak A. Hahahaha...nan adoooo eh hai.  Berani sangat ler mak nih. Tapi result ni alhamdulillah la..berbayar la gak penat lelah, pening meroyan mak.  Korang ingat tak aritu, punya la mak ni stress nak siapkan assigment nih??

Hehehehe..ada 3 je assigment tapi plus meroyan tu sebab mak tolong member buat 1 lagi paper dia..hahaha. Tolong kawan kannnn. Besau punya tanggungjawap supaya hamba Allah tu dapat A wooo!

Tak nampak?? Cam biasa, tenyeh kasik dia besau yek

Dengan keputusan assigment yang cenggini la menjadi pembakar semangat mak untuk lebih berusaha dalam peperiksaan nanti. Cuma mak pun pelik gak semester kali ni..pelik dengan diri sendiri. Siyes.

Kalau sebelum ni, giler mak punya stress bila nak ngadap exam. Makan minum tah kemana, anak laki semua mak tolak tepi, but kali ni...waaaaah baik punya rileks dan tenang je. 

Ada masa nak pi berjoli sakan beli ini itu * tak post lagi entry*, ada masa nak berronggeng dengan anak anak kat PD, pi berjimba jimba sakan main air * pun tak publish lagik citer*. Mak pi saloon rambut dan menepek kat salonn tu 2-3 jam lagik pun mak tak gebang lagik kan?? Hahaha.. berjaman dah mak did sumthing kat rambut mak tapi korang tatau sebab mak tak publish muka mak yang terbaru kan? Hahaha..supriseeeeeeeeeeeeeee..

Sambil sambil baca buku dan buat note tu pun leh lagik bergosip gosip kat blog kawan kawan. Hahahaha..bukan tu je, mak siap leh manage contest dan join Anugerah Blog Baru Pilihan lagik tuuuu. Gila betui mak nih..

Niway, berbalik kepada result assigment mak tu, mak belajar something. As a student macam mak nih, kita kena cari sesuatu untuk dijadikan sumber untuk membakar semangat kita untuk terus berjuang. Walaupun ada ketikanya kita akan berputus harapan, duduk menangis nak mengalah, tapi bila ada sesuatu yang boleh buat kita bersemangat, kita akan kembali kuat dan tabah. 

Pesan nenek kebayan dari mak, carilah sesuatu sumber yang leh jadik sumbu pembakar semangat kita. Contohnya, cam kalo dapat result besh, leh DAPAT handbeg baru ke..tak pun handbeg baru kita leh dapat  ke..beli handbeg lagi ker...dan handbeg lagi ke. hahahaha..mak dah menggong! 

Eh dah. Nak sambung baca buku nih..senin selasa exam lagi wei. My goal is get a new handbeg lagi waaaaaaalaupun 5 bijk handbeg mak baru beli tak sempat nak guna lagi! Kehkehkeh...

Yeeeeeeehaaaaaaa....GO babey GO!!