Showing posts with label mat kilau. Show all posts
Showing posts with label mat kilau. Show all posts

Monday, November 29, 2010

ANAK ANAK MAK HEBAT MAKAN BATU KELIKIR,KORANG ADA BRANI?

Pernah dengar orang makan batu kelikir?? Ni, heibat tak heibat anak anak mak, jasa keturunan Mat Kilau dan cucu cicit Tok Gajah, depa leh makan batu kelikir!! Korang amacam?? Ada Brani makan batu kelikir nih??

Nampak macam batu kelikir tepi jalan yang ada kat kampung kampung kita tu kan..! Did you have any idea what it this?? Nop?? Tapi yang dah selalu jumpa, musti tau kan apa benda ni. Tak per..Keep reading dan mak will tell you....
OK. Rupanya sebijik macam, batu kelikir tepi jalan tul tak?  Tapi batu ni boleh dimakan. Mula mula mak jumpa benda ni, anak anak mak nak makan. Then masa tu la mak terfikir...

Pada korang korang yang ada anak kecik, jangan la cuba cuba beli coklat @ gula gula nih dan bagi anak baby korang makan. Rupanya yang seakan akan batu kelikir, takut nanti anak kita yang baru belajar merangkak ataupun yang baru dapat lesen L tu ( baru berjalan jatuh ) kutip plak batu kat mana mana untuk dia makan! Akibat dari rupanya yang seakan akan sama kan...baby manalah tahu menilai

Lagi satu mak nak share, dulu masa budak budak ni baby, mak hareeemkan budak budak ni main plastik. Alaaa..kalo orang kelantan sebut jabir rok rak kan? Hihihihi...motip??? Lebih baik mencegah daripada mak menyesal tak sudah. Dengan bermain dengan plastik tu sekelip mata je anak anak yang baby tu leh lemaskan diri dia kalo dia masukkan kepala dia dalam plastik tu..just wanna share je info ni. Sebab, ada mak pak yang tak heran benda alah ni...katanya ' baby suka main plastik tu sebab keluarkan bunyi', 'leh alihkan perhatian baby'  tapi kalo kita leka??? Sendrik mau hengat la yek..

Berbalik pada citer coklat @ gula gula ni, anak anak mak memasing dah besau lebau kan..so mak idok ler risau sangat. Depa nak coklat batu kelikir ni, mak beli jer. Kat KLCC ada jual. Kalo tak silap mak, RM 7 / 100gm. Tapi, Kalo diorang nak gak kutip dan makan batu, saje ajelah cari penyakit namanya tu..

P/s: Nampak tak apa yang baru kat entry ni?? Yesss...watermark yang baru. Mak kan giler..maseh pada Anis Cumil yang baik budi!! Banyak jasa budak ni pada mak. Nah...Muahhhh se das!