Showing posts with label loceng berbunyi. Show all posts
Showing posts with label loceng berbunyi. Show all posts

Sunday, October 17, 2010

KISAH 10 MINIT SEBELUM LOCENG BERBUNYI

Kisah rutin setiap ari mak. Kena sampai awal ke sekolah anak anak. Tambah tambah lagi ari senin cenggini. At least 10 minit sebelum loceng berbunyi. Sebab pe?? 

Sebab..sebab nak kasik anak anak mak ni bekpes ler. Mak tak buat bekpes untuk anak bukan sebab mak malas ye. Tapi sebab depa yang tak mau makan bekpes kat umah. Dek kerana along tu kan sangatttt pemilih makanan, bekpes dia di umah tu pun sonang! Hanya coco crunch ataupun nestum yang dia bancuh sendiri. 

Kecuali along, 2 lagik adiknya memang akan bekpes kat sekolah. Tak mau makan kat umah tak per..tapi syarat mak, depa kena bekpes kat sekolah sebelum masuk kelas. Kang, pewot bergendang gendang, guano nak concentrade pada learning kan?

Makanya, angah dan adik pun menurut ler perintah tuanku..Ahaks

Rasanya mak pernah kisahkan sebelum ini..mak suka amik gambo angah bila dia tengah makan. I dunno why tapi rasa macam cute je bila tengok dia tengah makan! Agaknya sebab dia sangat sangat menikmati makanan dia kot..

Kalau dulu, suka makan nasik lemak daun pisang. Siap perintah kat mak nih belikan nasik lemak tu untuk kawan kawan baiknya gak.  Tapi, sekarang ni, dia suka plak makan cucur udang kat kantin. Ok..mak tak kisah. Janji, makan something!

Sebelum loceng berbunyi, kena pastikan kuku anak anak pendek dulu. Kang, sian anak anak mak kena ketuk plak jari jemari depa dengan cikgu cikgu yang dah sedia macam singa. Kerja nak makan orang jer..

Nak arap potong sendirik? Huh..rentikanlah. Tuu..masa tu la baru nak make sure yang kasut dia putih la plak. Mak sibuk potong kuku, dia sibuk belek kasut sekolah dia. 

Ngam ngam loceng berbunyi, Done! Settle everting. Seeeelamat anak mak!

Harap harap tenang la belajar.

Moga moga mudah la terima ilmu.

Mak?? Berdesup pi opis mau buat keroje ler sayang oiii...apa lagi mau tunggu!