Yehaaaa..Jangan betulkan screen anda mahupun memangkah blog ini. Tak perlu gak mengenyeh genyehkan bijik mata korang kerana korang tak salah blog pung! Hihihi..ini memang blog mak yang salalu korang singgah dan skodeng tu! Just bling blingkan bijik mata korang je...hiks!
Apsal mak bertudung? Ater..umah ibu mertuaku ada majlis aqiqah dan majlis potong jambul, tak kan ler mak nak togel je tak reti nak menghormati majlis kan? Jadik, bertudung ler mak aritu tu..lagipun mak ada tanggungjawap besau nak dilakukan time ni. Kalo mak tak der, cancel majlis tu kang! Yuk..layan majlis aqiqah dan potong jambul si Amanda Nur Sofea
Majlis yang dimulakan dengan majlis merewang ler..ada yang tak tahu apa maksud merewang kan?? ermm..maksudnya dalam bahasa standard, bergotong royong untuk satu satu majlis ler. Jangan kooooo..memang ada yang bertanya pada mak apa benda ' merewang' tu! Lain tempat, lain bahasanya kan..
Orang kuat dalam majlis tu nanti! Ngeeee..
Amanda Nur Sofea yang bakal dipotong jambulnya. Kok, kalo ada jambu ko amanda!
Mak long bersama anak sedara edisi terbaru yek.
Untuk hilangkan risau kena potong jambul eh, dia amik keputusan untuk tengok stokin kaki dier..
Setelah selesai majlis berzanji dan marhaban, rupanya stail kat kampung ni, depa tak cukur pung! Depa just sapukan air bedak sejuk kat muka baby dan majlis yang dibuat ni like majlis untuk memperkenalkan baby pada semua tetamu je.
Ecey..ecey..makcik ni tengok tukang bawak dulang bunga rampai kooo.. mahap makcik, tukang bawak dulang ni dah ada hanak 3! Not avaible anymore..
Isk..isk..isk..ini la tukang bawak bunga rampai yang diskodeng dek makcik tu! See..betapa besaunya tugas mak patang tu! Kannnn..kalo mak tak der, sape nak hangkat dulang? Saper? Saper?
Ohh makcik yang lebau tersenyumnya! Suker makcik ni dapat bunga rampai..orang tua tua memang suka bunga rampai ler..
Uiiiiii..cantik sungguh jam den! Bersinau sinau! Berbakat sungguh mak hangkat dulang yek! Eh..bunga rampai yang cantik! Hihihi..
Huaaa..calourfull sungguh bunga rampai ni kan!
Adik hipar den! Orang kuat majlis yang tak berapa kuat. Tukang isi kuih kuih.
Kuih apa ada?? Kuih tako, kek coklat, ke pelangi, apam, karipap dengan kuih kacang.
Bertegang urat dibelakang tabir dengan ibu mertuaku. Mak kata kuih apam, dia kata kuih eskrem! Hek?? Apam ni kan..? Kan? Err..oleh kerana takmo derhaka dengan ibu mertuaku, ye..ye..kuih eskrem mak! Kuih eskrem!
Makanan yang telah tersedia untuk para tetamu.
Tetamu mula memilih lauk pauk yang disediakan
Dan, mengambil tempat duduk untuk menjamu selera. Tempat makan atas umah disedia, tapi memasing memang suka makan stail bersila dan open air cenggitu. Layan ajelah makcik oii.
Settle satu misi. Malam plak acara untuk kaum bapa plak. That time, awal lagik mak dah kong! Al fenin dan Al fenat....

