Thursday, May 13, 2010

Dalam dunianya yg tersendiri

Ada masanya, aku wonder gak..adakah mak2 yg lain mempunyai kerenah anak2 mereka sama seperti kerenah anak2 ku ini??? ok..Korang nmpk x apa yg aku nampak??? Let say, si cinonet aku nih, dulu masa baby, ada la bantal kecik yg baunya...masyaallah!!!! then, aku p buang dah bantal tu years ago rasanyalah. Ko bayangkan ajelah..p mengeliling KLCC tu, turun naik bebelas tingkat tower tu dengan se vogue2nya dressing, leh kira dia selambak kodok je heret bantal tu??? bila dah anak selamba kodok, ibunya terpaksalah buat2 selamba cipan hik..hik..hik..Tetiba la plak **x tau bila masanya**dia leh terpaut hati pd gebor aku tuh!! Yg menambah kekedutan dahi aku nih, sebesar2 gebor tu, tang ujung yg 1 part tu je dia feeling abis2an...kaler pun dah semacam je aku tgk...haiiiiyaa..jatuh market price ko nak oiii!!!! Then, 1 hal llagik, korang nmpk tenggiling kuning tu? tu si abgnya yg sulong plak! umo dah tua bangka 11 thn, ** spt ayat aku pd anak2 aku ni..dah nk kawin dah..** masih nk gentel2 selimut! baunya...leh mati ikan2 di sungai klu selimut tu jatuh dlm sungai tau!!! Jadi, moral of story ku ini, hidungku ini dah kebal dek penangan bau2an dr peneman setia mereka nih!! ape2 ajelahhhh...

Gggrrrrrrrrrrrrrrr.............

Ya Allaaaaaaaaaaaaaah.....!!! depa pakat reramai mengadap hoki la pulaksss!!
abis tgk piala uber ( sib bek x de Piala Thomas ari nih ), depa tgk bola, pas bola, skrg ni tgk hoki pulak doh!!! Pas nih, x tau apa plak yg depa nak mengadap..Aku rasa, umah ni dah mcm mini stadium dah. Semua sukan depa dok melangut tgk..x jemu2 ke hah??

Aku plak...ape case?? Take five la jap pas bermanic di baju ibu ku td. Dah naik juling dah menjahit manic2 tu..Tp kan, break jap pun, mulut ni mengira2 manic tu..ijau 3, oren 2...ijau 3, oren 2...sib bek x ngigau..ngeh..ngeh..ngeh...

Kegigihan...



Hi korang..! menjak 2 menjak setelah kurasakan ukur lilit pinggang makin mencanak2 naik, maka terpaksa dalam rela aku menggigihkan diri mengelilingi padang bola tu..Abis sakit betis, lutut, urat belikat semua..Tu la..apa pasal gigih sgt sebelum nih menambahkan segala mak nenek lemak yg dah sedia ada di badan nih kan?

Lgpun, 3 pengkritik tetap AFku itu memokak2 kat tepi telinga aku dengan ayat yg sgt menyedarkan diriku..

" ibu..kenapa susah nak peluk ibu sekarang ni?
'ibu...bantal ni kan, kalah saiznya dgn bumber ibu
..( smbil ukur bantal tu di vontotku yek!! )



1...2...3....4...


1...2..3..4...


iyah..iyah...


Gigil kaki mak!!! Sengaja ku blurkan pic tu agar mukaku yg sememeh x kelihatan..hik..hik..hik..



hadoiiiii....bikin panas je ati kan?? so, korang..apa lg cara yg korang ada selain dr jogging yek? diet dah..jogging pun dah...arap2 kembalilah keberatan ku yg asal..
Pssttt....Jogging mcm nk mati, tp tgh2 malam p melantak ice cream chocholate..hee..he..

Wednesday, May 12, 2010

Adussssss...Fening!


Agak2, korang tensi x klu sepanjang masa, setiap minit tv kat umah korang asik2 sukan..sukan..sukan..sukannnn..? Mentang2 la skrg ni tgh demam Piala Thomas & Piala Uber, semua anak2 menghadap tv beriuh rendah bersorak sama! hikss...sebenarnya, aku layan gak smbil2 aku bermanic tu..tu belum lg demam piala dunia plakss! pe pun, layan ajelah. kuasa di tgn mereka kan..

Kegilaan Terbaru!!

Manic..manic..manic...1 lagi hasil dr kelapangan waktu n kerajinan jari2ku. 





























ngeh..ngeh..ngeh..Apa pendapat korang? Lebat? melampau? vogue? cantik? outstanding? ade mak keesah?? apa2 je lah..asalkan mak happy dgn apa yg mak wat..kan...?


Happy Mothers Day



Thn ini, spt selalu, aku diraikan oleh anak2 dgn card buatan tgn mereka sendiri..bahagia, terharu di atas ingatan yg tulus dari anak2ku
Terima kasih anak
** Kadangkala, sebagai manusia, kesibukan masa membuatkan kita terlupa pada sesuatu yg sgt bermakna dlm hidup kita..

Tuesday, May 11, 2010

Hari Pertamaku disini...



Untuk permulaan hari dlm dunia blog ini, sy mencuba melakukan sesuatu yg baru dlm kehidupanku ini..